Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİltar, Gazanfer
dc.date.accessioned2015-01-22T09:11:00Z
dc.date.available2015-01-22T09:11:00Z
dc.date.issued2014-12
dc.identifier.citationİLTAR, Gazanfer. "Tekke Köyü Hacı Abdullah Halife Camisi Duvar Resimleri." Vakıflar Dergisi, 42 (2014): 69-80.en_US
dc.identifier.urihttp://www.vgm.gov.tr/vgmdergi/dergiindex.aspx?Id=1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2160
dc.description.abstractAvrupa mimarisinde 17. ve 18. yüzyıllarda yaygın olarak uygulanan barok ve rokoko üsluplarının 18. yüzyılın ikinci yarısından itibaren ülkemize girmesiyle sanatımızda yenileşme süreci başlamıştır. Bu dönem etkilerini ilk olarak saray ve çevresinde, zamanla Anadolu’nun pek çok yerinde kendini göstermiştir. Anadolu’da özellikle Amasya ve Trabzon gibi şehzade şehirlerinde bu dönem etkileriyle süslenmiş çok sayıda cami bulunmaktadır. Giresun’un Yağlıdere İlçesi’ne bağlı Tekke Köyü’nde yer alan ve Trabzon’daki Gülbahar Hatun Vakfına bağlı olarak inşa edilen Hacı Abdullah Halife Camisi de bunlardan biridir. Camide sıva üzerine kalemişi tekniği ile bazen stilize, bazen de natüralist olarak tasvir edilmiş süsleme kompozisyonları yer alır. Değişik formlardaki vazolardan yükselen çiçek demetleri, ağaçlar, cennet ve cami tasvirleri gibi bitkisel, geometrik, mimari ve nesnel karakterli süslemelerden oluşan duvar resimleri bu yazının konusunu oluşturur.en_US
dc.description.abstractA period of westernization started in Turkish art with the arrival of Baroque and Rococo styles in the second half of the 18th century, which were widely used in Europe in the 17th and 18th centuries. The period made itself felt first in the palace and in its surroundings and then in many parts of Anatolia. In Anatolia; especially in cities of crown princes such as Trabzon and Amasya, there are many mosques ornamented with the influence of this period. Mosque of Haci Abdullah Khalifa is one of these mosques in the village of Tekke Köy of Yağlıdere which is a small town in the province of Giresun. The mosque was built within the body of Gulbahar Hatun Waqf. Done on dry coating with hand-carving technique, decoration compositions are depicted naturalistically and stylistically in the mosque. The wall paintings created with geometric, architectural, and concrete ornaments such as flower bouquets rising from different forms of vases, trees, heaven and mosque depictions are the main focus of this article.
dc.language.isoengen_US
dc.publisherVakıflar Genel Müdürlüğüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGiresunen_US
dc.subjectHacı Abdullah Halife Zaviyesien_US
dc.subjectBaroken_US
dc.subjectRokokoen_US
dc.subjectDuvar Resimlerien_US
dc.subjectGiresunen_US
dc.subjectHaci Abdullah Khalifa Dervish Lodgeen_US
dc.subjectBaroqueen_US
dc.subjectRococoen_US
dc.subjectWall-paintingsen_US
dc.titleTekke Köyü Hacı Abdullah Halife Camisi Duvar Resimlerien_US
dc.title.alternativeThe Wall Paintings of Haci Abdullah Khalifa Mosque in Tekke Villageen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentVakıflar Genel Müdürlüğü Yayınlarıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Vakıflar Dergisi [825]
    Vakıflar Dergisi'nde yayımlanan makaleleri kapsamaktadır.

Basit öğe kaydını göster