Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Ahmet
dc.date.accessioned2016-06-03T08:00:56Z
dc.date.available2016-06-03T08:00:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAVCI, Ahmet. "Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına İlişkin Görüşleri." Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Haziran, 42 (2015): 1-16.en_US
dc.identifier.urihttp://e-dergi.marmara.edu.tr/maruaebd/article/view/5000180062
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2330
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel model kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Kadıköy ilçesi sınırları içinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda çalışan 1.723 öğretmenden elde edilmiştir. Bu araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği”nden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler, örgütsel vatandaşlık davranışlarıyla ilgili olarak yüksek düzeyde olumlu görüşlere sahiptirler. Katılımcıların görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı olarak değişirken; görev yaptığı okulda çalışma süresine göre değişmemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel vatandaşlıken_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectOkulen_US
dc.titleÖğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ Views Regarding to Organizational Citizenship Behavioursen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi (SEM)en_US
dc.relation.publicationcategory[0-Belirlenecek]en_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster