Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTatar, Arkun
dc.contributor.authorÇimen, Sümeyye
dc.date.accessioned2017-08-24T07:25:07Z
dc.date.available2017-08-24T07:25:07Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.citationÇİMEN, Sümeyye, Duygusal özerklik kazanımında benlik saygısı ve karar verme stillerinin etkilerinin belirlenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2517
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, karar vermede benlik saygısı ve karar verme stillerinin duygusal özerklik alt boyutları ile olan ilişki ve etkisini incelemektir. Ayrıca duygusal özerklik alt boyutları ve karar verme stillerinin çeşitli sosyodemografik değişkenler ile olan ilişkisi de araştırma kapsamındadır. Çalışmaya 16-24 yaş arasında toplam 366 lise ve üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların %55,2’si kız (n = 202), %44,8’i (n = 164) erkek ve yaş ortalaması 19,07±2,49’dur. Bunların %42,9’u lise öğrencisi (n = 157), %12,6’sı ön lisans öğrencisi (n = 46) ve %44,5’i lisans (n = 163) öğrencisidir. Araştırmada “Duygusal Özerklik Ölçeği” ve “Melbourne Karar Verme Ölçeği-I-II” kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi, Pearson korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Analizler, duygusal özerkliğin cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, yaşanılan yer ve aile durumu değişkenlerine göre farklılaştığını ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, karar vermede benlik saygısı, dikkatli ve panik karar verme stillerinin duygusal özerkliğin alt boyutlarını yordadığı görülmüştür. Elde edilen bulgular, karar verme stillerinin duygusal özerkliğin alt boyutları üzerindeki etkisinin ergenliğin orta ve geç dönemlerinde değişim gösterdiğini kanıtlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine the relationship and influence of selfesteem in decision-making and emotional autonomy sub-dimensions of decisionmaking styles. In addition, the relationship between emotional autonomy subdimensions and decision-making styles with various socio-demographic variables is also included. A total of 366 high school and university students between the ages of 16 and 24 participated in the study. 55.2% of the participants were female (n = 202), 44.8% (n = 164) were male and the mean age was 19.07±2.49. Of these, 42.9% were high school students (n = 157), 12.6% were associate degree students (n = 46) and 44.5% were undergraduate students (n = 163). "Emotional Autonomy Scale" and "Melbourne Decision Making Scale-I-II" were used in the research. One-way ANOVA, Pearson correlation and multiple lineer regression analyzes were used in the analysis of the data. Analyzes show that emotional autonomy varies according to gender, age, number of siblings, place of residence and family situation. According to the results of the research, self-esteem in decision making, vigilance and hypervigilange decision-making styles predicted subscale dimensions of emotional autonomy. Findings show that the effect of decision-making styles on the subdimensions of emotional autonomy changes during middle and late adolescence.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal özerkliken_US
dc.subjectKarar verme stillerien_US
dc.subjectKarar vermede benlik saygısıen_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectEmotional autonomyen_US
dc.subjectDecision-making stylesen_US
dc.subjectSelf-esteem in decision makingen_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.titleDuygusal özerklik kazanımında benlik saygısı ve karar verme stillerinin etkilerinin belirlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇimen, Sümeyye


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster