Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCivelek, Yusuf
dc.date.accessioned2018-01-02T11:46:50Z
dc.date.available2018-01-02T11:46:50Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.citationCİVELEK, Yusuf. "Ferdiyetçilik, Kolektivizm ve Sanayi Üçgeninde Sanat ve Zanaat:“Geleneksel Sanatlar” Meselesinin Avrupa’da Yükselişi ve Düşüşü.", FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 10 (2017): 61-80.en_US
dc.identifier.urihttp://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/822
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2566
dc.description.abstractSon zamanlarda “geleneksel sanatlar”ın canlandırılması Türkiye’de önem kazanmış olan bir konudur. Kadim zanaatların üretim yöntemlerine yönelik bu ilgi, genellikle millî kimlik yaratma idealinin bir parçası olan ve geçmişin şekillerine dayanan bir karşı-estetik meydana getirmek amacını taşır. Bu makalenin amacı, Britanya’da artizanal sanatların canlandırılmaya başlamasından, Almanya’da modern endüstriyel tasarımın doğuşuna kadar geçen sürede, “geleneksel sanatlar” meselesinin kısa tarihinin geçmişin estetiğini canlandırma arayışlarında dikkate alınmasını önermektir. 19. Yüzyılın ortasında Britanya’da ortaya çıkan Arts and Crafts hareketi, sanatçı ve zanaatçıların endüstriyelleşmiş kapitalizm karşısında güçlerinin eriyip gitmesine duyulan tepkinin sonucunda, Ortaçağ loncalarının kolektif el üretimini canlandırmayı denemişti. Arts and Crafts’ın siyasî-ideolojik eğilimine karşılık, yüzyıl dönümünde kıta Avrupa’sında saf estetik bir hareket olarak ortaya çıkan Art Nouveau, bu tür bir içerikten büyük ölçüde yoksundu. Sonuçta, sanatın tasarım estetiği olarak kapitalist sanayi üretimiyle uzlaşmasıyla Avrupa’da el sanatları hareketi sona ermiş oldu.en_US
dc.description.abstractNowadays, revitalization of the so-called “traditional arts” is in vogue in Turkey. The penchant for the artistic crafts of the past aims to generate a counter-aesthetics as part of the ideal of creating national identity, depending on the shapes of the past. This paper suggests that from the beginning of the revitalization of artistic crafts in Britain to the birth of modern industrial design in Germany, the short history of the “traditional arts” must be taken into account in considerations of reviving the aesthetics of the past. In the mid-Nineteenth Century, in Britain, the Arts and Crafts movement tried to revive the collective hand production of the Medieval guilds. Despite the political-ideological orientation of the Arts and Crafts movement, the continental Art Nouveau that emerged as pure aesthetics around the turn of the century was usually devoid of such content. As a consequence of the reconciliation of art as design aesthetics with the capitalist industrial production, the history of handicrafts came to a halt in Europe.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJohn Ruskinen_US
dc.subjectArts and Craftsen_US
dc.subjectDeutsche Werkbunden_US
dc.subjectBauhausen_US
dc.subjectGeleneksel sanatlaren_US
dc.subjectJohn Ruskinen_US
dc.subjectArts and Craftsen_US
dc.subjectDeutsche Werkbunden_US
dc.subjectBauhausen_US
dc.subjectTraditional artsen_US
dc.titleFerdiyetçilik, Kolektivizm ve Sanayi Üçgeninde Sanat ve Zanaat: “Geleneksel Sanatlar” Meselesinin Avrupa’da Yükselişi ve Düşüşüen_US
dc.title.alternativeThe Arts and Crafts in the Triangle of Individualism, Collectivism and Industrialism: The Rise and Fall of the “Traditional Arts” Ideal in Europeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster