Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEnser, Ramazan
dc.date.accessioned2018-06-28T12:14:26Z
dc.date.available2018-06-28T12:14:26Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.citationENSER, Ramazan. "Sezai Karakoç’un Şiirinde Tanrı Kavramının Tasavvuf Epistemolojisi Açısından Anlamı ve Kullanımı" FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 11 (2018): 189-213.en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/37881/437728
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2721
dc.description.abstractBu çalışmada modern Türk şiirinde metafizik duyuşu önemli ölçüde şiirinde yansıtmaya çalışan Sezai Karakoç’un, Tanrı kavramının algılanma biçimi üzerinde durulmuştur. Modernite sürecinde hayatın kıyısına itilen Tanrı’nın, Karakoç’un şiirinde tekrar merkezi bir konuma yerleştirilmeye çalışıldığı ve insanın, eşyanın, doğanın Tanrı’nın merkezde olduğu geleneksel anlayışa göre yeniden konumlandırıldığı görülmüştür. Şiirlerde Tanrı anlayışının, daha çok tasavvufun varlık tasavvuru doğrultusunda düşünüldüğü tespit edilmiştir. Varlığın, “mutlak varlık” ve “izafi varlık” olarak ikiye ayrıldığı tasavvufun epistemolojisinin Karakoç’un pek çok şiirinde benzer şekilde kabul edildiği görülmüştür. Çalışmada temel kaynak olarak Karakoç’un Gün Doğmadan adlı toplu şiirleri esas alınmış, kısmen de düşünce yazılarından yararlanılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this work, the conceptualisation of God in Sezai Karakoç, who, in his poem, tries to reflect the metaphysical feeling significantly in modern Turkish poetry is going to be discussed. It has been seen that God, who was pushed to the shore of life in the modernity process, has been attempted to place in a central position again in Karakoç poetry. It has been seen that human being, matter and nature have been repositioned according to the traditional understanding that God is at the center. In poems, it has been found that the concept of God is considered more like the God in understanding of Being in Tasavvuf. It is seen that the epistemology of Tasavvuf, in which the entity is divided into two as “absolute being” and “relative being”, is accepted in many poems of Karakoç in a similar way. As a basic source in the study, Karakoç’s collective poems called Gün Doğmadan were taken as basis and partly as a result of thought writings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞiiren_US
dc.subjectTasavvufen_US
dc.subjectVarlıken_US
dc.subjectTanrıen_US
dc.subjectMetafiziken_US
dc.subjectPoemen_US
dc.subjectSûfîsmen_US
dc.subjectEntityen_US
dc.subjectGoden_US
dc.subjectMetaphysicsen_US
dc.titleSezai Karakoç’un Şiirinde Tanrı Kavramının Tasavvuf Epistemolojisi Açısından Anlamı ve Kullanımıen_US
dc.title.alternativeIn Karakoç’s Poetry, Meaning and Use of the Concept of God in Terms of Islamic Sufism Epistemologyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster