Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKıllıoğlu, Zahide Fatma
dc.contributor.authorNuman, İbrahim
dc.contributor.authorKızıl, Fehmi
dc.date.accessioned2019-12-31T06:18:25Z
dc.date.available2019-12-31T06:18:25Z
dc.date.issued12-2019en_US
dc.identifier.citationKILLIOĞLU, Fatma Zahide & İbrahim NUMAN & Fehmi KIZIL. "Mimarlık Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanlarının İncelenmesi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 14 (2019): 259-296.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/51096/667309
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2984
dc.description.abstractBu çalışmada Mimarlık bölümlerindeki öğrencilerin çoklu zeka alanları ve çoklu zeka alanlarının cinsiyete göre nasıl farklılaştığını araştırmak amaçlanmıştır. Bu amaçla Branton Shearer’ın geliştirdiği Çoklu Zeka Alanları Gelişimsel Değerlendirme Ölçeği (MIDAS), veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 öğretim yılında Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık bölümlerinde sırasıyla Mimari Anlatım Dili, Mimari Anlatım Teknikleri ve Mimari Teknik Resim derslerini alan toplam 279 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin sekiz farklı zeka türünden en baskın olan ilk üç zeka alanının sırasıyla sosyal, içsel ve matematiksel zeka olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca mimarlık öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının cinsiyete göre de değişiklikler gösterdiği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the multiple intelligence fields of architecture students and how the multiple intelligence areas differ according to gender. For this purpose, Multiple Intelligence Developmental Assessment Scale (MIDAS) developed by Branton Shearer was used as a data collection tool. The sampling of the study consists of 279 students who took Architectural Communication Skills, Architectural Expression Techniques and Professional Technical Drawing courses in Architecture departments of Fatih Sultan Mehmet Foundation University, Yıldız Technical University and Mimar Sinan Fine Arts University in 2017-2018 academic year. The results showed that the most dominant 3 intelligence areas out of 8 different intelligence types of the students are as follows: social, internal and mathematical intelligence. In addition, it has been revealed that the multiple intelligence fields of architecture students vary according to gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlık öğrencilerien_US
dc.subjectÇoklu zekaen_US
dc.subjectArchitecture studentsen_US
dc.subjectMultiple intelligencesen_US
dc.titleMimarlık Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Multiple Intelligences Fields of Architecture Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US
dc.contributor.institutionauthor[0-Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster