Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCivelek, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-28T10:16:23Z
dc.date.available2021-05-28T10:16:23Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationCİVELEK, Yusuf. "(Post) Modern Bir Mit Olarak Izgara: Eisenman’ın Kavramsal Mimarlığının Başı ve Sonu". Sanat Yazıları, 37 (2017): 209-228.en_US
dc.identifier.urihttp://sanatyazilari.hacettepe.edu.tr/img/11243024112017__9603692889B.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3565
dc.description.abstractBu yazıda Peter Eisenman’ın daha ismi bile yok iken başlattığı mimari yapısökümün kendisinin mitsel bir yapıya sahip olduğu savunulmuş ve mimarın mitsellikle olan ilişkisini nasıl gözden geçirdiği açıklanmaya çalışılmıştır. Eisenman henüz tam anlamıyla gerçekleşmemiş olduğuna inandığı Modernizme taze bir yol açmak için yeni bir tarihsel kırılma arayışını kariyerinin başlıca amacı haline getirmişti. Eisenman’ın tarihselciliği çözmek için kullandığı yöntem, biçim ve anlam arasında kurulmuş olan tarihsel ilişkileri “mitsel” kabul etmekti. Farklı zamanlarda Yapısalcılık, avangard sanat, Kavramsal Sanat, psikanaliz ve Yapısöküm gibi farklı etkilere maruz kalan kuramsal gelişiminde hiç kaybolmayan ama giderek belirginleşen bir şey, ızgara, uzun kariyeri boyunca mimarın sentetik ve eklektik kuramından kaynaklanan çelişkileri çözmek için kullandığı başlıca araç olmuştur. Başlangıçta mimarlıkta rasyonellik mitosunu sağlayan ızgara gerekmedikçe ortaya çıkmayan soyut bir yapı iken, daha sonra Eisenman’ın, kendi mimarlığının mitselliğinin varlığını ve yokluğunu aynı anda ima eden ve üslupsal diyebileceğimiz bir temaya dönüşmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is claimed that the architectural deconstruction, started by Peter Eisenman when the term did not yet exist, was itself mythical; it also tries to demonstrate how the architect reviewed his relationship with mythicality. Peter Eisenman made the fundamental purpose of his career to create a new historical break in architecture in order to clear a fresh route for Modernism. Eisenman’s method for deconstructing historicism was to regard the historical connections between form and meaning as “mythical”. One thing, the grid, which became even more perceivable instead of disappearing in his theoretical evolution that was subjected to various effects at various times, such as Structuralism, avant-garde art, Conceptual Art, psychoanalysis and Deconstruction, has always been his main tool to solve the contradictions resulting from his synthetic and eclectic theoretical approach. Initially, the grid was an abstract structure which provided the myth of rationality. Later on, it became a theme which we may call stylistic, implying at the same time the presence and absence of the mythicality of his architecture.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPeter Eisenmanen_US
dc.subjectKavramsal Sanaten_US
dc.subjectYapısalcılıken_US
dc.subjectYapısökümen_US
dc.subjectMiten_US
dc.subjectIzgaraen_US
dc.subjectPeter Eisenmanen_US
dc.subjectConceptual Arten_US
dc.subjectStructuralismen_US
dc.subjectDeconstructionen_US
dc.subjectMythen_US
dc.subjectGriden_US
dc.title(Post) Modern Bir Mit Olarak Izgara: Eisenman’ın Kavramsal Mimarlığının Başı ve Sonuen_US
dc.title.alternativeGrid As a (Post) Modern Myth: The Beginning and the End of Eisenman’s Conceptual Architectureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat Yazılarıen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-4754-4737en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorCivelek, Yusuf


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster