• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mimari Tasarım Sürecinde Serbest El Çizimi Rolü

Thumbnail

Göster/Aç

Tez (5.033Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Budiman, Hanif

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

BUDİMAN, Hanif, Mimari Tasarım Sürecinde Serbest El Çizimi Rolü, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı Mimarlık Doktora Programı, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul 2021.

Özet

Günümüzde çizim terimi, geniş anlamda yalnızca grafik görüntü ile bir nesneyi temsil etme etkinliği olarak değil, genel olarak yaratıcı öneriler için iletişimi kolaylaştıran bir etkinlik anlamıyla da giderek daha fazla kabul görmektedir. Yaratıcı süreci incelemenin en zorlu yönlerinden biri, tasarımcıların benzersiz ve yaratıcı fikirleriyle, halk tarafından yaygın olarak hissedilebilecek değerler arasında dengeli bir fikir geliştirebilmesidir. Serbest çizim yapmak, zihni, gözleri ve elleri beyin, vücut sensörleri ile dengeli çalışma koordinasyonu içinde tutmanın ve yaratıcı fikirleri anlamanın, değerlendirmenin ve sağlamanın değerli bir yöntemi gibi hissetmenin en iyi yoludur. Serbest çizim, sadece fikri iletmenin bir yolu değil, aynı zamanda bir tasarım sürecine eşlik ederken mimari bir sorunu çözmenin bir yolunu da sunmaktadır. Bilimin bir parçası olarak, özellikle bir mimar için, bu etkinliğin aynı zamanda insanların düşünce ve ifadelerinin çeşitli karakterini kabul ederken etkili bir çizim sisteminin bir yolu olarak planlanması gerekecektir. Bu çalışma, mimari tasarım süreci boyunca yeteneği geliştirmenin yanı sıra uygun çizim uygulamaları ve faaliyetleri hakkında fikirler sağlamada serbest çizim yönteminin yerini inceler. Eylem araştırmalarının metodolojisi, serbest çizim öğrenme sürecini aktarmak için kullanılmıştır. Yazar deneyimleri ile birlikte, bu çalışma, amaçlarla ve bu çalışmayı geliştirme ihtiyaçlarıyla ilgili katılımcıları içeren açıklayıcı - işbirlikçi bir metodoloji içinde yürütülmektedir.
 
The term of drawing nowadays is increasingly understood in a broad sense, not just known as an activity to representing an object by the graphic image, but as an activity that facilitates communication for creative proposes in general. One of the most challenging aspects of studying creative process is that designers can develop a balanced can develop balanced ideas between values that can be felt commonly by the public, with unique and creative ideas from a designer. Practising freehand drawing is still the best way to maintain the mind, the eyes, and the hands in balanced working coordination with the brain, body sensors and feeling like a valuable method of understanding, evaluating and providing imaginative ideas. Freehand drawing, not just a way to communicate the idea, but also offering a way to solve the architectural problem in accompanying a design process. As part of science, especially for an architect, this activity will also need to be planned as a way of effective drawing system while accommodating the varied character of people's thinking and expression. This study examines how the method of freehand drawing in improving the ability along the architectural design process, as well as providing ideas of appropriate drawing practices and activities. The methodology of action research was used to convey the freehand drawing learning process. Combination with author experiences, this study is conducted a descriptive – collaborative methodology, which is involving respondents who are relevant to the objectives and to the needs of developing this study.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/3883

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.