Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSeven, Zeynep Deniz
dc.contributor.authorSeven, Serdal
dc.contributor.authorUçar Çabuk, Feyza
dc.date.accessioned2021-12-30T09:42:18Z
dc.date.available2021-12-30T09:42:18Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSEVEN, Zeynep Deniz, Serdal SEVEN & Feyza UÇAR ÇABUK. "Bağlanma ve Duyarlılık Davranışlarının 3-5 Yaş Çocukları Üzerinden Nesiller Arası Aktarımla İncelenmesi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 18 (2021): 317-334.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/67358/1050301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4015
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bağlanma ve duyarlılık davranışlarının nesiller arası aktarımla 3-5 yaş çocukları üzerinden yansımasını incelemektir. Araştırma karma desenlidir. Araştırmaya 2 anneanne ve bunların 3-5 yaş aralığında çocuğu olan birisi ikincil bağlanmaya sahip ikişer kızları dahil edilmiştir. Böylece 3 nesilden toplam 10 kişi araştırmaya katılmıştır. Bağlanma durumları Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri-II ölçeğiyle belirlenmiştir. Annelerin duyarlılık davranışları yarı yapılandırılmış bir ortamda oyun hamurları yardımıyla 3-5 yaş çocuklarla annelerinin etkileşimleri dahilinde incelenmiştir. Sonuç olarak anneannelerin büyük çocuklarıyla bağlanma ilişkisinden dolayı nesillerarası bir aktarımın olduğu ancak bunun anneannelerin ikincil bağlanmaya sahip küçük kızlarını kapsamadıkları görülmüştür. Annelerin duyarlılık davranışlarında ikincil bağlanmaya sahip olanlarının daha olumlu oldukları görülmektedir. Araştırma sonuçları nesiller arası aktarım ve hiyerarşik bağlanma biçimi teorilerini desteklemektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the reflection of attachment and sensitivity behaviors on children aged 3-5 with intergenerational transmission. The research has a mixed pattern. The study included 2 grandmothers and two daughters, one of whom had secondary attachment, with children between the ages of 3-5. Thus, a total of 10 people from 3 generations participated in the study. Attachment status was determined using the Experiences in Close Relationship Inventory-II scale. The sensitivity behaviors of the mothers were examined in a semi-structured environment with the help of play dough, within the interaction of children between 3-5 years and their mothers. As a result, it was observed that there was an intergenerational transmission due to the attachment relationship of grandmothers with their older children, but this did not include the grandmothers’ younger daughters with secondary attachment. It is seen that those who have secondary attachment in mothers’ sensitivity behaviors are more positive. The results of the research support the intergenerational transfer and hierarchical attachment style theories.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.1050301en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectÇoklu Bağlanmaen_US
dc.subjectAnne Duyarlılığıen_US
dc.subjectNesillerarası Aktarımen_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectMultiple Attachmenten_US
dc.subjectMother Sensitivityen_US
dc.subjectIntergenerational Transmissionen_US
dc.titleBağlanma ve Duyarlılık Davranışlarının 3-5 Yaş Çocukları Üzerinden Nesiller Arası Aktarımla İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Examination of Attachment and Sensitivity Behaviors Through Intergenerational Transfer on 3-5 Years-Old Childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-3900- 989Xen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-3965-4725en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001- 7341-0420en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage317en_US
dc.identifier.endpage334en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSeven, Serdal


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster