Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, B.Barış
dc.date.accessioned2022-06-28T14:05:50Z
dc.date.available2022-06-28T14:05:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationYILDIZ, B. Barış. "Analysis of “From Good Examples in Education to Original Practices” Projects of Istanbul Directorate of National Education in the Scope of Values." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 19 (2022): 347-368.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/70588/1136514
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4112
dc.description.abstractThe project “From Good Examples In Education To Original Practices” of İstanbul Directorate of National Education, with the application rate of studies from 39 districts increasing every year is an indicator of the teachers’ for learning and growing demand for developing innovative applications that directly concern educational fields. In order to think with the aim of education, to make efforts and to disseminate original activities with an exemplary attitude, out of a total of 5 thousand 119 applications, 111 were able to stay at the exhibition stage in the projects of 2019-2020 consisted in the categories of effective teaching, special education, science and technology, culture, art and sports, environment and school aesthetics. The purpose of this study was to determine which values were included in the 111 Projects that were eligible to be exhibited from 39 districts within the scope of the “Good Examples in Education to Original Practices” project of the İstanbul Provincial Directorate of National Education and how much they were included. The values contained in the projects were presented in tables and the value discourses were directly exemplified by quotations. As a result of the research, the most common value expressions in the projects are cooperation, unity, diligence , responsibility,happiness, love, respect, while the least seen values are honesty, hospitality, national and religious holidays, cleanliness, peace, and humility.en_US
dc.description.abstractİstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğünün “Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara” projesi; 39 ilçeden çalışmaların her yıl artış gösteren başvuru oranı ile öğretmenlerin öğrenmeye ve eğitim alanlarını doğrudan ilgilendiren inovasyona açık uygulamalar geliştirmeye olan talebin arttığının bir göstergesidir. Eğitim hedefiyle düşünmek, çaba göstermek ve örnek tutumla özgün faaliyetleri yaygınlaştırmak amacıyla 2019-2020 projeleri etkin öğretim, özel eğitim, bilim ve teknoloji, kültür,sanat ve spor, çevre ve okul estetiği kategorilerinde toplam 5 bin 119 başvurunun 111’i sergi aşamasına kalabilmiştir. Bu çalışmanın amacı; İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğünün “Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara” projesi kapsamında 39 ilçeden sergilenmeye hak kazanan 111 Projede hangi değerlere ne kadar yer verildiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Projelerde yer alan değerler tablolar halinde sunularak değer söylemleri doğrudan alıntılarla örneklendirilmiştir. Araştırma sonucunda Projelerde en çok görülen değer ifadeleri işbirliği, birlik, titizlik, sorumluluk, mutluluk, sevgi, saygı olurken; en az görülen değerler ise dürüstlük, misafirperverlik, milli ve dini bayramlar, temizlik, barış, tevazudur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.1136514en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGood Examples in Educationen_US
dc.subjectPracticesen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectEğitimde İyi Örnekleren_US
dc.subjectUygulamalaren_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.titleAnalysis of “From Good Examples in Education to Original Practices” Projects of Istanbul Directorate of National Education in the Scope of Valuesen_US
dc.title.alternativeİstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara" Projelerinin Değerler Kapsamında İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1247-3158en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage347en_US
dc.identifier.endpage368en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster