Eğitim Yönetiminde Karar Alma Sürecinde Öğretmen Katılımlarının Okul Kültürüne Etkisi. Ümraniye Örneği
Künye
ÖZER, Hüseyin, Eğitim Yönetiminde Karar Alma Sürecinde Öğretmen Katılımlarının Okul Kültürüne Etkisi. Ümraniye Örneği,Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi, İstanbul 2022.Özet
Bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarında yönetimsel veya öğretimsel süreçlerde alınan kararlara öğretmenlerin de dahil edilmesi ve aktif sorumluluk almasının okul kültürüne etkisini araştırmak üzere yapılmıştır. Araştırmaya 43 öğretmen katılmış ve Kişisel ve Mesleki Bilgilerin yer aldığı Anketi ve Birlikte Karar Verme ve Okul Kültürü Ölçeğini doldurarak veri toplanmıştır. Çalışma Nicel Araştırma Yöntemlerinden İlişkisel Tarama Deseni ile yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 İstatistik paket programı ile analize tabi tutulmuştur. Öğretmenlerin mevcut görev yaptıkları okullarda yönetimde sorumluluk aldıklarını ve kararlara katıldıklarını beyan etmişler ve önermelere verdikleri puanların ortalamalarının yüksek derecede olduğu görülmüştür. Bununla birlikte Girişkenlik, Güven ve İşbirliği Kültürleri alt boyutlarının olduğu veri toplama aracının sonuçları da yüksek derecede bulunmuştur. Öğretmenlerin okul içinde kararlara aktif katılarak proaktif katılım sağlandıklarında okul kültürüne de yüksek derecede etki ettikleri soncuna varılmıştır. Theaim of this study wastoin vestigat etheeffect of including teachers in thedecisionstaken in admin istrativeorin structional processes in education alin stitution sand taking activer espon sibility on schoolculture. 43 teachers participated in there searchand data werecollected by filling outthe Questionn airewith Personaland Professional Information andthe Scale of Collabo rative Decision Makingand School Culture. Thestudy wascon ducted withthe Relational Screening Design, one of the Quantitative Research Methods. Theobtained data wereanaly zedwith SPSS 20.0 Statistic spackage program. The teachers declared that they takere sponsibility in the admin istration and participate in thedecisions in the school swhere they work, and it wasseent hatt heaverage of the scores they gave tothe propo sitions washigh. Inaddition, theresults of the data collection toolwith Assertiveness, Trustand Collaboration Culturessub-dimensi ons wereal sofoundto be high. It has been concluded tha tteachers have a highimpact on school culture when they actively participate in decision swithin the school and ensureproactive participation.