Yazar "FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı" için listeleme
-
Okul Güvenliği Sorunu ve Okul Güvenliği ile İlgili Öğretmen ve Velilerin Görüşleri: Yerel Çalışma Örneği
Açıkgöz, Akın (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Son dönemde ülkeler için önemli sorunlardan biride okul güvenliği olmuştur. Bu konuda ilgili bakanlıkların ve ebeveynlerin duyarlılıkları giderek artmıştır. Okullar gün geçtikçe toplumlardaki değişimlerden de olumsuz olarak ... -
Okul Müdürlerinin Liderlik Stillerinin Örgütsel Sağlık Üzerine Etkisi (Beyoğlu İlçesi Örneği)
Öztürk, Ömer (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin liderlik stillerinin ve örgüt sağlığı üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma imam hatip meslek lisesinde görev yapan öğretmenlerin görüşlerini ... -
Okul Müdürlerinin Çatışma Yönetim Şekillerinin İncelenmesi: Nitel Analiz Çalışması
Sağır, Hayati (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin çatışmalara ve çatışma yönetimine dair görüşlerini analiz etmektir. Araştırma vaka deseni kullanılarak yapılan nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu İstanbul ... -
Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Öz Yeterliklerine İlişkin Bir Karma Yöntem Çalışması
Karataş, Ersel (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Araştırmanın amacı “Okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin öz yeterlikleri arasındaki ilişki düzeyini ve okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları hakkında öğretmenlerin görüşlerini ... -
Okul Müdürlerinin Teknolojik Liderlik Davranışları:Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Çalışma
Özmen, Lütfiye Aytaç (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmanın problem cümlesi “eğitim sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri ve süreçte karşılaşılan sorunların çözümlenmesinde teknolojik liderlik yeterliliklerine ilişkin öğretmenlerin algıları ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müdür Yönetim Tarzı Algıları ile Örgütsel Sessizlik Davranışları Arasındaki İlişki
Erten, Selin (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin müdür yönetim tarzı algıları ile örgütsel sessizlik davranışları arasındaki ilişkiyi inceleyip tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından biri ... -
Okul Yöneticilerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları ile Algılanan Örgütsel Adalet Düzeyinin Örgütsel Adanmışlık Üzerindeki Etkileri
İşler, Muhammet (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Genel tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu nicel çalışma, okul müdürlerinin hizmetkar liderlik davranışları ile örgütsel adalet algılarının öğretmenlerin örgütsel bağlılığı üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. ... -
Okul Yöneticilerinin Liderlik Tarzları
Cengiz, Mürüvvet (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada okul yöneticilerinin liderlik tarzlarının cinsiyet, yaş, branş, memuriyette geçen süre, yönetici ile çalışma süresi değişkenlerine göre incelenmesi ve yöneticilerin tercih ettikleri liderlik tarzı ile diğer ... -
Okul Yöneticilerinin Sıfatlara Dayalı Kişilik Özellikleri ile Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Tuna, Eda (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Okul yöneticilerinin, yetenekleri ve imkanları onları farklı kılar. Sıfatlara dayalı kişilik özellikleri ve öz-yeterlikleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı problem cümlesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın amacı ... -
Okul Yönetiminde Hizmetkâr Liderlik
Tut, Betül (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Liderlik kavramı uzun zamandır düşünürlerin üzerinde durduğu bir kavramdır. Bu alan üzerine çalışmalar gerçekleştiren düşünürler liderlik ile ilgili farklı yaklaşımları ortaya koymuşlardır. İlk dönemlerinde bir liderde ... -
Okullarda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğunun Etkileri
Şahin, Oğuzhan (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı okullarda çatışma çözme ve akran arabuluculuğu eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkilerine ilişkin araştırmaların incelenmesidir. Çalışmanın birinci bölümünde çatşma kavramından okullarda çatışmaya ... -
Ortaokul Öğrencilerinde Akran İlişkileri ile Algılanan Anne ve Baba Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Koyun, Esra (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin akran ilişkileri ile algıladıkları anne ve baba davranışları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nicel araştırma yöntemleri içinde yer alan ilişkisel tarama modeli ... -
Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Genel ve Örgütsel Sinizm Düzeylerinin Çeşitli değişkenler Açısından İncelenmesi
Cengiz, Tuğbay Kılıç (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; İstanbul ili Ümraniye ilçesinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin genel ve örgütsel sinizm düzeylerini belirlemek ve bu düzeyin cinsiyet, yaş aralığı, eğitim düzeyi, mesleki kıdem, okulda çalışma ... -
Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Durumlarının Belirlenmesi: Başakşehir Örneği
Tezeren, Seren (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinin belirlenmesidir. Bu amaçtan hareketle araştırmada, nicel araştırmalar kapsamında yer alan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Oryantasyon Eğitiminin, MEB’e Bağlı Ortaokullarda İlk Atanan Branş Öğretmenlerinin Okul Kültürüne Uyumuna Etkisi
Savaş, Deniz (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Öğretmenlik mesleğine yeni başlayan öğretmenler için mesleğe ilk başlama heyecanın yanı sıra mesleğe ilk başlayacağı okul ile ilgilide birçok soru işareti mevcuttur. İlk meslek hayatına başlayacağı okul hazır kurulmuş bir ... -
Öğretmenlerin İmam Hatip Okul Kültürüne İlişkin Görüşleri: Sancaktepe Örneği
Kocaman, Recep (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışma ile tarihimizin en eski kurumlarından biri olan İmam Hatip Okullarında oluşmuş olan okul kültürünü belirlemektir. Milli Eğitim Bakanlığı, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü verilerine göre İstanbul’da bulunan İmam ... -
Öğretmenlerin Negativizmi İle Okul Müdürlerinin Değişime Direnişleri Giderme Yaklaşımları Arasındaki İlişkide Liderlik Stillerinin Düzenleyici Etkisi
Güllük, Fatma (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Değişen dünyada örgütlerin değişmemesini beklemek mümkün değildir. Okullarda örgüt lideri olan okul müdürleri değişime direnişi gidermek için çeşitli yaklaşımlar uygulamaktadır. Bu yaklaşımların öğretmenler tarafından ... -
Öğretmenlerin Örgütsel Sinerji Düzeylerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Üzerindeki Etkisi
Karaca, İrem (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı İstanbul ili Pendik ilçesinde görev yapan okul müdürlerinin örgütsel adalet ile ilgili algılarını incelemektir. Araştırmanın alt amaçları; okul müdürlerinin örgütsel adalet düzeylerinin demografik ... -
Öğretmenlerin Öz Liderlik Düzeyleri ile Değişim Eğilimleri Arasındaki İlişki
Ağaoğlu, Niyazi (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, öğretmenlerin öz liderlik düzeyleri ile değişim eğilimleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma İstanbul ili Küçükçekmece ilçesindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan görev yapmakta olan ... -
Örgütsel Sinerjinin Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıklarına Etkisi
Yeşil, Özgür (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin “örgütsel sinerji” ve “örgütsel bağlılık” düzeylerini yaş, cinsiyet, branş ve kıdemlerine göre inceleyerek; “Öğretmenlerin örgütsel sinerji düzeyleri, örgütsel bağlılık düzeylerinin ...