Konu "Hadis" için listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
Ahmed b. Ferah el-İşbîlî’nin (ö.699/1300) “Garâmî Sahîh”Adlı Manzûmesinin Hadis Usûlü Açısından Değerlendirilmesi
(FSM Vakıf Üniversitesi, 12-2019)İslam ilim tarihinde, Hadis usûlü alanında yazılan ilk manzum eser olarak bilinen “Garâmî Sahih” manzûmesi ile İbn Ferah el-İşbîlî (ö. 699/1300), hadis usûlüne farklı bir zenginlik katmıştır. Bu manzûme, 20 beyitlik kısa ... -
Alman Oryantalist Gregor Schoeler’in Hadis Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Klasik Oryantalistlerden Goldziher ve Schacht’ın hadis araştırmalarında ihdas ettikleri fikir ve teoriler, büyük oranda halefleri için kaynaklık teşkil etmiş ve aynı zamanda onlarca müsellem addedilmiştir. Ancak yakın ... -
Amr b. Ümeyye ed-Damrî’nin Hayatı ve Rivayetleri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)İslâm’ın birinci kaynağı Kuran-ı Kerim’in ilk muhatapları ve ikinci kaynağı sünnetin koruyucuları olan Sahabe, aynı zamanda İslâm’ın ilk uygulayıcıları ve davetçileri olmuştur. Dolayısıyla İslâmî İlimlerin her dalı için ... -
“Bana Cevâmiuʿl-Kelim (Özlü Sözler) Verildi” Hadisinin Tahlili
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2019-06)Hz. Peygamber’e ref’ edilen “Bana “cevâmiu’l-kelim” (özlü sözler) verildi” sözü, temel hadis kaynaklarımızda geçen ve ilim ehli arasında meşhur olan bir hadistir. Cevâmiu’l- kelim, birçok manayı içinde toplayan veciz ... -
Câbir b. Abdullah’ın Hayatı ve Hadis Rivayeti
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2017)Son dönemin gündemde olan en önemli konularından birisi de hadisler ve bunların ilk aktarıcıları olan sahâbîlerdir. Özellikle çok hadis rivayet eden sahâbiler daha çok gündemi işgal etmektedirler. Bu makale, hadis rivayet ... -
Ebû Hâmid Muhammed b. Yusuf el-Fâsî’nin (ö.1052/1642) “Turfetü’t-Taraf” Adlı Manzume’sinin Manzum Tercümesi ve Hadis Usûlü Açısından Tahlîli
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2020)Ebû Hâmid Muhammed b. Yusuf el-Fâsî’nin elli iki beyitten oluşan Turfetü’t-Taraf adlı manzumesi, akademik muhtevası, edebî üslûbu, latif kâfiye yapısı, kolay ibareleri, muhtasar hacmi ile, özelde hadis usûlü’ne, genelde ... -
Ebû Talha El-Ensârî Ve Hadis Rivayetindeki Yeri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Kur’ân-ı Kerîm’in ve Sünnet-i Seniyye’nin nesilden nesile aktarılarak bize kadar ulaşmasında en büyük pay sahâbeye aittir. İslâm Medeniyeti’nin kurucu nesli ve vahyin ilk muhatapları olan sahâbe, hayat içerisinde karşılaştıkları ... -
İbn Hamdân’ın Süâlât ve Fevâidü’l-Hâc Risâlelerinin Tahkîk, Tahrîc ve Değerlendirilmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, hicrî III. ve IV. asırlarda yaşamış Horasan muhaddislerinden, başta Ebû Yaʻlâ'nın Müsned'i olmak üzere birçok hadis eserinin râvîsi Ebû Amr Muhammed b. Ahmed b. Hamdân en-Neysâbûrî el-Hîrî'nin (ö.376/987) ... -
İmam İbrahim B. Said El-Cevherî’nin Hayatı ve Hadis İlmindeki Yeri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Başta kütüb-i sitte olmak üzere temel hadis kaynaklarının yazıldığı hicri III. asır hadis tarihinin en önemli dönemlerindendir. Aslında bu kaynaklar büyük oranda bir önceki asırda tedvin edilen hadis eserlerinden nakillerle ... -
Mehmed Âkif’in Fatih Kürsüsünde ve Âsım’da Hadis Atıfları
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2013-04)Safahat’ta Mehmed Âkif’in Kur’an âyetleri, hadisler ve sahâbe uygulamaları ışığında bireysel ve toplumsal problemlere çözüm yolları aradığı bilinen bir husustur. “Mehmed Âkif’in Fatih Kürsüsünde ve Âsım’da Hadis Atıfları” ... -
Mevzû Hadislerin Tespit ve Tenkidinde Metin Bilgi ve Birikiminin Önemi
(FSM Vakıf Üniversitesi, 12-2019)İlim ve sanatla uzun süre meşguliyet, sahibine özel bir “meleke” kazandırmakta, alan çalışmalarında süratle karar verebilme imkânı sağlamaktadır. Hadis metinleriyle uzun süre meşgul olma sonucu elde edilen metin bilgi ve ... -
Yemekten Önce ve Sonra Tuz Yemeyi Tavsiye Eden Rivâyetlere Dair Bir Araştırma
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2018-12)Yemekten önce ve sonra tuz yemenin sünnet olduğuna dair bir ön kabul toplumumuzda oldukça yaygındır. Tespitlerimize göre bu ön kabulün en eski hadis dayanağı el-Hâris b. Ebû Üsâme’nin el-Müsned’idir. Bu eserdeki merfûʿ ...