Ara
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-10
Osmanlı Dönemi Tarsus Vakıfları
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2011)
Bu makalede Osmanlı döneminde Tarsus’ta kurulan vakıfl ar ile bunların genel
özellikleri ele alınmaktadır. Tarsus’ta kurulan bu vakıfl arın konusu olan mevkûfatın ve
müessesât-ı hayriyenin neler olduğu ortaya koyularak ...
Süleymaniye Camii Çevresinin Arkeotopografyası ve Mimar Sinan'ın Alan Seçimi
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2011)
Süleymaniye kompleksinin üzerine oturduğu arazinin arkeotopografyası,* İstanbul’un suriçi kesiminin sürekli yaşayan bir kısmını oluşturmaktadır. Arkeolojik buluntular bölgenin Geç Klasik, Helenistik ve Roma dönemlerinde ...
II. Meşrutiyet Devrinde Osmanlı Medreselerinde Reform Çabaları ve Merkezileşme
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2014-06)
Meşrutiyet devri her açıdan olduğu gibi, eğitim reformları açısından da verimli bir dönemdir. Bu dönemde medreselerin ihtiyaca cevap veremez hale gelmesi üzerine, pek çok reform projeleri hazırlanmıştır. Bu bağlamda 1910’da ...
İslam Dünyasında Bilim Eğitiminin Kurumsallaşması
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)
Bu tez İslam dünyasında bilim eğitiminin kurumsallaşmaya başlaması zamanına
kadar olan gelişimini ve kurumsallaşma yollarını anlatmayı hedeflemiştir. Bunun için
riyâzî bilimlerin bir başka deyişle matematiksel bilimlerin ...
Bahçe Dergisinin (1880-1881) Çocuk Edebiyatı ve Eğitimine Katkısı Bakımından İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)
Tanzimat’tan sonra Osmanlı Devleti sınırları içerisinde çok sayıda dergi, gazete ve kitap basılmıştır. Bu dönemde çocuklarla ilgili de hatırı sayılır derecede dergi ve gazete göze çarpmaktadır. 1880-1881 yıllarında ...
Terbiye Dergisi ve Eğitimde Yeniden Yapılanma Süreci
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmada erken Cumhuriyet döneminde yayımlanmış olan Terbiye Dergisi tetkik edilerek dönemin eğitim anlayışı ve Osmanlı İmparatorluğu’ndan Cumhuriyet’e geçişte eğitimde gerçekleştirilen yeniden yapılanma süreci ...
Bilim Merkezlerinin Mekansal Tasarım-Kullanım Bağlamında İncelenmesi: Konya Bilim Merkezi Örneği
(Konya Büyükşehir Belediyesi, 2018-05)
Bilim merkezleri, bilgiyi hayatla buluşturan informal eğitim alanlarıdır. Türkiye’de sayısı hızla artan bilim merkezleri toplum ve bilimi buluşturan önemli mekânlardır. Bilim merkezleri, farklı yaş gruplarından ve farklı ...
Ali Talat Bey-2
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2015)
Mimar Kemalettin Bey’in yanında çalışan ve yaşadığı dönemin önde gelen mimarlarından olan Ali Talat
Bey hakkındaki makalede daha çok kendisinin eğitimciliği üstünde durulmuştur. İstanbul Teknik
Üniversitesi’nde verdiği ...
Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2018-12)
Bu makalede Sezai Karakoç’un “Diriliş” olarak kavramlaştırdığı fikir hareketi bir
eğitim metodu olarak değerlendirilmektedir. Hareketin kendisi doğrudan bir eğitim süreci
olarak ele alınmakla birlikte, Karakoç’un doğrudan ...
Usûl, İmkân ve İhtiyaç Açısından Çocuk Yaştaki Râvilerin Hadis Semâı
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2018-12)
Hadis usûlü kaynaklarında, çocukların hangi yaştan itibaren hadis dinleyebilecekleri
ya da alt sınır olarak hangi yaşta dinlemiş olduğu hadisleri nakledilebilecekleri bir mesele
olarak ele alınmıştır. Hadis gibi farklı ...