Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Emotional Intelligence Scale: A Study of Scale Adaptation
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2016-06)
The purpose of this study is to adaptation of Emotional Intelligence (EI) scale to the
Turkish language. Research was implemented on the 249 high school students. The 3
dimensional models which were consisted of 20 items ...
Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
(Marmara Üniversitesi, 2018)
Çalışmada Horst, Finney ve Barron (2007) tarafından geliştirilen Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin
Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 2016-2017
eğitim öğretim yılında devlet ...
Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlaması
(Sakarya Üniversitesi, 2018)
Araştırmanın amacı Farrell vd. (2016) tarafından geliştirilen Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Dil geçerliği için İngilizce ve Türkçe ölçekler uygulanmış olup, maddeler arasında korelasyon ...
UKMH Duygusal Zeka Testinin Türkçeye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
(AVES Yayıncılık, 2016)
Amaç: Türkçe az sayıda duygusal zeka ölçeği vardır ve Uluslararası Kişilik Madde Havuzu-Duygusal Zeka Testi (UKMH-DZT), geliştirildiği madde havuzu nedeniyle birçok olumlu yan içermektedir. Bu çalışmada, UKMH-DZT'nin ...
Okul Öncesi Yanlızlık ve Yalıtılmış Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Metodolojik araştırma yöntemi yardımıyla oluşturulmuş bu çalışmanın amacı, “Okul Öncesi Yanlızlık ve Yalıtılmış Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirlilik Çalışması” olarak söylenebilir. Bu çalışma Cassidy ve Asher tarafından ...