Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
Dijital Oyunların Matematiksel Kavram Gelişimi ve Öğretimsel Nitelikler Açısından İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Günümüzde teknoloji yaşamın her alanında önemli bir yere sahiptir.
Teknolojideki hızlı değişimle birlikte dijital oyunlara ilgi artmış ve özellikle okul
öncesi dönemde teknoloji çocukların günlük yaşamının ayrılmaz bir ...
Montessori Programı Uygulayan Bir Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Çocukların Paylaşım Davranışları
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Okul öncesi eğitim kurumlarında, çağdaş yaklaşımlardan biri olan Montessori yaklaşımı; her çocuğun, beceri, ilgi alanları ve öğrenme hızının farklı olduğunu bilen, özgür bir eğitim bilimidir. Montessori programına göre ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(OPUS, 2019)
Bu çalışmanın amacı farklı kurumlarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin öz
yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değikenine göre farklılaşıp
farklılaşmadığını ...
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Fiziksel ve İlişkisel Saldırganlıklarının Mizaç Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi
(Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2020)
Çocuğun hayatında sürekli hale gelebilecek saldırganlık yönelimi ve
saldırganlık davranışının temeli okul öncesi dönemde başlamaktadır. Bu
dönemde çocuk saldırganlık yönelimi göstermekte ve bunu kalıcı hale
getirmektedir. ...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi
(Siree Publications, 2018)
This survey-based quantitative study of attitudes and behaviors related to environmental problems was based on a random sample of 1,098 pre-service preschool teachers in seven public universities, one from each of the seven ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Programdaki Etkinliklere Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin, okul öncesi programındaki etkinliklere yönelik öz yeterlik inançlarını ve sınıf yönetimi becerilerini saptayarak ikisi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada, ...
Okul Öncesi Çocukların Medya Araçları Kullanımlarında Annelerin Medya Aracılık Rolleri Ve Bilinçli Farkındalıklarının İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma, okul öncesi çocukların medya araçları kullanımlarında, annelerin medya aracılık rollerini ve bilinçli farkındalıklarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemleri içinde yer alan ...
Okul Öncesi Dönem Çocukların Mekânda Konumla İlgili Kavramları Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)
Çocuklar için mekânda konum kavramlarının kazanımı erken yıllarda başlayarak,
okul öncesi dönemde eğitimin etkisi ile hızlı bir ilerleme kaydetmektedir. Bu çalışmada,
okul öncesi eğitime devam eden 83 çocuğun mekânda ...
Okul Öncesi Dönemdeki Özel Gereksinimli ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimden Beklentileri ile Beklentilerinin Karşılanma Düzeylerinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)
Beklenti, bir konuda gerçekleşmesi arzu edilen her türlü olayı kapsayan
duygudur. Araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde özel gereksinimli ve normal
gelişim gösteren çocuğu olan ebeveynlerin eğitimden beklentilerini ve ...
Annelerin Ebeveyn Tutumları ile Duygu Düzenlemelerinin Çocukların İyi Oluşuyla İlişkisinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)
Bu araştırmada, annelerin ebeveyn tutumları ile duygu düzenlemelerinin okul öncesi eğitime devam eden 5 yaş grubundaki çocukların iyi oluşuyla ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; 2022-2023 ...