Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Muammer
dc.date.accessioned2014-12-31T08:57:07Z
dc.date.available2014-12-31T08:57:07Z
dc.date.issued2014-12
dc.identifier.citationÖZTÜRK, Muammer. "Seçim Sloganlarının Seçmen Hissiyatına Tercüman Olma Yarışı: 30 Mart 2014 Seçimlerinin Bir Analizi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 4 (2014): 91-109.en_US
dc.identifier.urihttp://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/649/657
dc.identifier.urihttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/fsmia/article/view/5000083932/5000078033
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.16947/fsmiad.70131
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2145
dc.description.abstractSloganlar, seçim yarışlarında hedef kitle olan seçmenin dikkatini çekerek onları ikna etme yönüyle siyasi partilerin etkili siyasal iletişim araçlarıdır. Sloganlar, seçim süreçlerinde açık hava ilanları (bill-board) ve bez afişler yoluyla seçmen kitlesine doğrudan erişim imkânı sunmaktadır. Bu makale, halkın hissiyatına tercüman olabilen sloganların seçmenin ikna edilmesindeki başarı şansının daha yüksek olduğu tezini işlemektedir. Halkın hissiyatına tercüman olabilme kabiliyeti, bu makalede esas alınan üç boyutlu analiz çerçevesinin adıdır. Halkın hissiyatına tercüman olabilen sloganlar, kelime seçimi ve mesaj yükü yönüyle genel halk kitlesinde bir karşılığa denk gelebilen mesajlardır. Sloganlarda özlü, yalın ve çarpıcı kelimelerin seçilmesiyle genel halkta karşılık bulan bir dil düzeyinin tutturulması, birinci boyutu oluşturmaktadır. İkinci boyut ise halkta karşılığı olan dil ile ifade edilen mesajın yine halkta karşılığı olan bir meseleyi resmetmesi ve üçüncü boyut olarak da ona bir çözüm sunması durumudur. Makaledeki bu analiz çerçevesi, 30 Mart 2014 Mahalli İdareler Genel Seçimleri sürecinde üç büyük siyasi partinin (Adalet ve Kalkınma Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi ve Milliyetçi Hareket Partisi) kullandığı slogan örneklerine tatbik edilmiştir.en_US
dc.description.abstractElectoral slogans are among the effective medium of political communication which serve to attract the attention of voters and persuade them. Slogans used on billboards and cloths banners facilitate direct access to masses of voters. This article centres on the thesis that slogans which manage to articulate voters’ feelings can get a chance of having relatively higher scores in persuading the voters. This article accordingly proposes an analysis framework with the title of “articulating voters’ feelings” which is based on three aspects. The slogans articulating the voters’ feelings refer to the ones which manage to correspond to a meaning in public language through their choice of words and the load of message. The first aspect refers to the condition which is attained through the use of brief, clear and striking words in slogans which correspond to a meaning in the language of general public. The slogans designed to illustrate a common problem through the use of a wording meaningful in people’s language manage to have a content of the second aspect. Slogans which also propose a solution to the addressed problems satisfy the third aspect. The analysis framework proposed in the article was employed to several slogans used on billboards and cloth banners by the three main Turkish political parties, namely Justice and Development Party (AKP), Republican People’s Party (CHP) and Nationalist Movement Party (MHP), during their campaigns of 2014 Turkish Local Elections.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeçim Sloganlarıen_US
dc.subjectSiyasal İletişimen_US
dc.subjectSiyasal Pazarlamaen_US
dc.subjectDeğer Önermesien_US
dc.subjectİknaen_US
dc.subject2014 Mahalli İdareler Genel Seçimlerien_US
dc.subjectElection Slogansen_US
dc.subjectPolitical Communicationen_US
dc.subjectPolitical Marketingen_US
dc.subjectValue Propositionen_US
dc.subjectPersuasionen_US
dc.subject2014 Turkish Local Electionsen_US
dc.titleSeçim Sloganlarının Seçmen Hissiyatına Tercüman Olma Yarışı: 30 Mart 2014 Seçimlerinin Bir Analizien_US
dc.title.alternativeElectoral Slogans Vie for Articulating Voters’ Feelings: An Analysis of 30 March 2014 Electionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster