Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktan Özel, Latife
dc.contributor.authorÇevik, Gülüzar
dc.date.accessioned2015-02-05T13:14:43Z
dc.date.available2015-02-05T13:14:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationÇEVİK, Gülüzar, Rüstem Paşa Camii Çinilerinde Lale ve Karanfil Motifleri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları (Çini) Anasanat Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2014en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2169
dc.description.abstractRüstem Paşa Camii 16. yüzyılda Rüstem Paşa tarafından Mimar Sinan’a yaptırılan ilk sekizgen planlı camidir. Dışarıdan bakıldığında sade ve gösterişsiz duran caminin asıl zenginliği son cemaat yerinden başlayarak iç mekânda artan çini süslemeleridir. Devrin en güzel çini örneklerine sahiptir. Saray nakkaşhanesinde tasarlanan desenlerin tamamı İznik ve Kütahya’da yaptırılmıştır. Renk tercihi olarak kobalt mavi, turkuaz, yeşil, domates kırmızısı ve patlıcan moru tercih edilerek sır altı tekniğinde fırınlanmıştır. “Rüstem Paşa Camii Çinilerinde Lale ve Karanfil Motifleri” tez konusu olarak ele alınmıştır.Rüstem Paşa Camii’nde daha önce yapılan çeşitli araştırmalar azda olsa mevcuttur.Biz bu çalışmada, daha önce yapılan araştırmaları da göz önünde bulundurup, genişleterek lale ve karanfil motiflerini daha detaylı biçimde incelemek istedik. Dolayısıyla bu motiflerin tek tek incelemesi yapılmıştır. 27 ayrı kompozisyonda 66farklı lale motifi, 11farklı kompozisyonda ise42’si profil, 3’ümerkezsel olmak üzere 45 adet farklı karanfil motifine rastlanmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Türk Çini sanatı, ikinci bölümde Mimar Sinan ve sanatı, üçüncü bölümde ise Rüstem Paşa, Rüstem Paşa Camii ve camideki lale ve karanfil motifleri ile laleve karanfillerdekiKara Memi üslubuna değinilmiştir.en_US
dc.description.abstractRüstem PashaMosque is thefirstmosquethatwasbuilt on an octagonal plan by Sinan the Architect in the 16th century. Themosque is simpleandunpretentiousfrom an externalperspective, but majorvisualrichness of thebuilding is tileworksthatarestartingfromnarthexandincreasing inside. Rüstem PashaMosque has themostbeautifultilesamples in accordingtotheirownera. Theirallpatternsweredesigned in thecourtworkshopcallednakkaşhane. Andthen, theywerecreated in İznik and Kütahya. Cobaltblue, turquoise, green, tomatoredandeggplantpurplewerepreferred as colorchoices. Theywerebakedwiththeunderglazetechnique. "TheTulipandCarnationMotifs on TheTiles of Rüstem PashaMosque" is taken as thetopic of thisthesis. Wehavesomevarioussearchesabout Rüstem PashaMosque, but theyareveryfew. Inthisstudy, weconsideredallprevioussearches. Inaddition, weandwantedtoextendthemandanalyzetulipandcarnationmotifs in moredetail. Accordinglyallmotifswereanalyzedonebyone. As a result, sixtysixdifferenttulipmotifswerefound in twenty seven separatecompositions. Andalso, fortyfivedifferentcarnationmotifswerefound in elevenseparatecompositions. Thesecarnationmotifsincludedthreecentralsamplesandthe rest of themwereprofile. Thestudyconsists of threeparts. Thefirstsection is “TurkishTile Art” andthesecondone is “Sinan the Architect and His Life.” Inthe final section, “Rüstem Pashaand his mosquewerementioned. Inaddition, thetulipandcarnationmotifs on thetiles of Rüstem PashaMosqueandthestyle of Kara Memi in thesemotifswereexamined in detail.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRüstem Paşa Camiien_US
dc.subjectÇinien_US
dc.subjectLaleen_US
dc.subjectKaranfilen_US
dc.subjectRüstem Paşa Mosqueen_US
dc.subjectTileen_US
dc.subjectTulipen_US
dc.subjectCarnationen_US
dc.titleRüstem Paşa Camii Çinilerinde Lale ve Karanfil Motiflerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇevik, Gülüzar


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster