Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Ahmet
dc.date.accessioned2016-06-03T08:00:32Z
dc.date.available2016-06-03T08:00:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAVCI, Ahmet. "Öğretmen Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri." Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12-2.24 (2015-2): 161-189.en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/kuey/article/view/5000050599
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2327
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; okul müdürlerinin liderlik stillerinin incelenmesidir. Araştırmada; betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2014 yılında, İstanbul ili, Kadıköy ilçesi sınırları içinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda çalışan 1.723 öğretmenden elde edilmiştir. Bu araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Liderlik Stilleri Ölçeği”nden oluşan “Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri” envanteri ile toplanmıştır. Katılımcılardan elde edilen verilerin girişi, SPSS 17.0 aracılığıyla yapılmış; araştırma verileri “ortalama”, “standart sapma”, t-testi” ve “tek yönlü varyans analizi” ile çözümlenmiş, gruplar arası farkların tespit ve analizinde ise Post Hoc testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre: Öğretmenlerin, okul müdürlerinin liderlik stillerine ilişkin algı ortalaması (=3.92), dönüşümcü liderliğe ilişkin algı ortalaması (=3.94), işlemci liderliğe ilişkin algı ortalaması ise (=3.77)’dir. Öğretmenlerin, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine ilişkin algıları; mesleki kıdemlerine, görev yaptığı okuldaki çalışma sürelerine ve öğrenim durumlarına göre anlamlı olarak farklılaşırken, cinsiyet değişkenine göre farklılaşmamaktadır. Gruplar arası farklar, mesleki kıdemde, 0-1 yıl ile 11 yıl ve üzeri grupları lehine; görev yaptığı okuldaki çalışma sürelerinde 0-1 yıl, 2-3 yıl ve 11 yıl ve üzeri grupları lehine; öğrenim durumlarına göre ise 2-3 yıllık ön lisans lehine farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin, okul müdürlerinin işlemci liderlik özelliklerine ilişkin algıları; mesleki kıdemlerine ve görev yaptığı okuldaki çalışma sürelerine göre anlamlı olarak farklılaşırken; cinsiyet ve öğrenim durumlarına göre ise farklılaşmamaktadır. Gruplar arası farklar, mesleki kıdemde, 0-1 yıl lehine, görev yaptığı okuldaki çalışma sürelerinde ise 0-1 yıl, 2-3 yıl ve 6-7 yıl grupları lehine farklılık göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHasan Ali Yücel Eğitim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderlik stillerien_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectOkulen_US
dc.titleÖğretmen Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Liderlik Stillerien_US
dc.title.alternativeSchool Principals’ Leadership Styles According to Teacher Perceptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi (SEM)en_US
dc.relation.publicationcategory[0-Belirlenecek]en_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster