Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDikmen, Çiğdem Belgin
dc.contributor.authorToruk, Ferruh
dc.date.accessioned2018-01-31T07:58:18Z
dc.date.available2018-01-31T07:58:18Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.citationDİKMEN, Çiğdem Belgin, & Ferruh TORUK. "Sıbyan mekteplerinin mimarisi: Abdullah Paşa sıbyan mektebi örneği." Vakıflar Dergisi, 48 (2017): 35-72.en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/uploads/issuefiles/4dc1/312a/b29c/5a4e0c0ec44f7.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2670
dc.description.abstractOsmanlı Devleti’nin Selçuklular ile diğer İslam ülkelerinden devraldığı, başlangıçta sadece erkek çocuklara dini eğitim ve Kuran öğretmeyi hedefleyen sıbyan mektepleri günümüzdeki ilköğretime karşılık gelen eğitim kurumlarıdır. Süreç içerisinde yapısı ve öğrencisi değişen bu okullar örgün eğitimin ilk basamağını oluşturmaktadır. Genellikle büyük kentlerde padişah ve ailesi, devletin üst kademesinde yer alan kişiler ile ilim ve maddî güç sahibi hayırseverler tarafından yaptırılan bu okulların yapım sonrası bakım, onarım, personel ve eğitim giderleri için banisinin gelir vakfettiği bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı Osmanlı Dönemi’nde ilköğretim düzeyinde eğitim veren sıbyan mekteplerinin tarihsel süreçte gelişimini ve mekânsal yapısı irdelemek ve Abdullah Paşa Sıbyan Mektebi örneğinde sıbyan mekteplerinin mimarisini tartışmaktır. Bu kapsamda sıbyan mektepleri yerleşim düzeni ve konum, mimari tasarım ilkeleri (plan şeması, kat adedi), cephe düzeni, yapım tekniği ve malzeme ile bezemeler açısından irdelenmiş ve Abdullah Paşa Sıbyan Mektebi örneklenmiştir.en_US
dc.description.abstractSıbyan mektebs which the Ottoman State taken over from Seljuks and other Islamic States are equal to primary schools of the contemporary education system. They gave religious education and taught reciting Quran to only male children. These schools were the first step of formal education, the structure and students of which changed in parallel to the historical progresses. They were built especially in big cities by noble statesmen and rich and wise philanthropists. Their maintenance costs, and staff salaries are paid by charitable foundations. The aim of this study is to examine historical development and spatial structure of these sıbyan mektebs which gave education at primary school level and discuss the architecture of these schools in the frame of the example of Abdullah Pasha Sıbyan Mekteb. In this respect, location and settlement pattern, architectural design principles (plan scheme and floor plan), facade layouts, construction technique, materials and ornaments are searched and Abdullah Pasha Sıbyan Mekteb is exemplified.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherVakıflar Genel Müdürlüğüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSıbyan Mektebien_US
dc.subjectAbdullah Paşa Sıbyan Mektebien_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectMimari tasarım ilkelerien_US
dc.subjectSıbyan Mektebsen_US
dc.subjectAbdullah Pasha Sıbyan Mekteben_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectArchitecture Design Principlesen_US
dc.titleSıbyan mekteplerinin mimarisi: Abdullah Paşa sıbyan mektebi örneğien_US
dc.title.alternativeArchitecture of sıbyan mektebs: Sample of Abdullah Paşa sıbyan mekteben_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentVakıflar Genel Müdürlüğü Yayınlarıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Vakıflar Dergisi [825]
    Vakıflar Dergisi'nde yayımlanan makaleleri kapsamaktadır.

Basit öğe kaydını göster