Bölüm "FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı" Enstitüler / Institutes için listeleme
Toplam kayıt 31, listelenen: 1-20
-
5-6 Yaş Çocuklarının ve Ailelerinin Doğru Beslenme Davranışlarına Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, okul öncesi dönem 5-6 yaş çocukların doğru beslenme farkındalıklarının incelenmesi, çocukların en çok tükettiği besin grubunun belirlenmesi, tükettikleri besinlerin yeterli ve dengeli beslenmeye uygun olup ... -
Anasınıfı Eğitimi Alan Çocukların Erken Okuryazarlık Becerileri İle Ev Erken Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Kilis İlinde gerçekleştirilen ve anasınıfı eğitimi alan çocukların erken okuryazarlık becerileri ile ev erken okuryazarlık düzeylerinin incelendiği araştırmada, veri toplama araçları olarak erken okuryazarlık düzeyleri ... -
Annelerin Ebeveyn Tutumları ile Duygu Düzenlemelerinin Çocukların İyi Oluşuyla İlişkisinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada, annelerin ebeveyn tutumları ile duygu düzenlemelerinin okul öncesi eğitime devam eden 5 yaş grubundaki çocukların iyi oluşuyla ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; 2022-2023 ... -
Dijital Oyunların Matematiksel Kavram Gelişimi ve Öğretimsel Nitelikler Açısından İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Günümüzde teknoloji yaşamın her alanında önemli bir yere sahiptir. Teknolojideki hızlı değişimle birlikte dijital oyunlara ilgi artmış ve özellikle okul öncesi dönemde teknoloji çocukların günlük yaşamının ayrılmaz bir ... -
Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 Yaş Kur’an Kursu Öğreticilerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı Diyanet İşleri Başkanlığı’na (DİB) bağlı 4-6 yaş Kur’an kurslarında görev yapan Kur’an kursu öğreticilerinin sınıf yönetimi becerilerini incelemektir. Çalışmanın yöntemi nitel, modeli ise durum çalışmasıdır. ... -
Ebeveynlerin Cinsiyete Dayalı Duygusal İnançları Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı Thomassin vd. (2019) tarafından geliştirilmiş olan Ebeveynlerin Cinsiyete Dayalı Duygusal İnançları Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması ve Türk ebeveynler için geçerlik ve güvenirlik analizi yapılmasıdır. ... -
Erken Çocukluk Dönemi Çocukları Olan Çalışan Annelerin, Yaşadıkları Problemlerin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı, erken çocukluk döneminde çocukları olan, çalışan annelerin yaşadıkları problemleri incelemektir. Nitel araştırma türünde tasarlanan bu araştırmanın çalışma grubunu; İstanbul ilinde, kamu kurumları ve ... -
Erken Çocukluk Döneminde Ebeveynlerin Erken Okuryazarlık Uygulamarına Yönelik Görüş ve Farkındalıkları
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Bu araştırma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde özel ya da devlet olmak üzere herhangi bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 36-72 aylık çocukları olan, okuryazar ve İstanbul’da ikamet eden evli 10 ... -
Feridun Oral’ın Resimli Çocuk Kitaplarının Çocuklara Verdiği Mesajlar Açısından İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Temel unsuru çocuğa görelik olan çocuk edebiyatı alanı, eğitici yönüyle öne çıkmaktadır. Çocuk edebiyatının en önemli ürünü resimli çocuk kitaplarıdır. Günümüzde resimli çocuk kitapları çok fazla sayıda çocuk okura ... -
MEB 2013 OÖEP İlkeleri Doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmada kapsamında; MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ilkeleri doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 kitaplarına ilişkin okul öncesi öğretmenlerin görüşleri tespit edilmiştir. Araştırmada; “El Ele Okul ... -
Okul Öncesi Çağı Çocukların Kaygı Durumlarına Göre Covid-19 Algısının İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, okul öncesi çağı çocukların kaygı durumlarına göre Covid-19 algısının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 3-6 yaş arasında 100 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan ... -
Okul Öncesi Çocukların Değer Düzeyleri ile Prososyal Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Bu araştırma okul öncesi çocukların prososyal davranışları ile değer düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışma grubunun demografik bilgilerinin yer aldığı “Kişisel Bilgi Formu”, ... -
Okul Öncesi Çocukların Medya Araçları Kullanımlarında Annelerin Medya Aracılık Rolleri Ve Bilinçli Farkındalıklarının İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, okul öncesi çocukların medya araçları kullanımlarında, annelerin medya aracılık rollerini ve bilinçli farkındalıklarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemleri içinde yer alan ... -
Okul Öncesi Çocukların Okula Uyumlarının Kaygı Durumlarıyla İlişkisinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada okul öncesi çocukların okula uyum düzeyleri ile kaygı durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Tunceli ... -
Okul Öncesi Dönemde Bireysel Farklılıkları Ele Alan Resimli Öykü Kitaplarının İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, okul öncesi dönemde bireysel farklılıkları ele alan 40 resimli öykü kitabı incelenmiştir. Araştırmaya dahil edilen kitapların; hangi bireysel farklılıkları ele aldıkları ve mesajları verdikleri, bireysel ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Özel Gereksinimli Çocukların Okula Uyum Durumlarının İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Araştırmanın amacı okul öncesi dönemde eğitim alan özel gereksinimli çocukların okula uyum durumlarını incelemektir. Bu amaçla sınıfında özel gereksinimli çocuk bulunan öğretmenlerden çocukların okula uyumlarını ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Özel Gereksinimli ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimden Beklentileri ile Beklentilerinin Karşılanma Düzeylerinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Beklenti, bir konuda gerçekleşmesi arzu edilen her türlü olayı kapsayan duygudur. Araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde özel gereksinimli ve normal gelişim gösteren çocuğu olan ebeveynlerin eğitimden beklentilerini ve ... -
Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların Oyun Tercihleri ile Problem Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Çocuk, yaşamındaki her şeyi oyunlaştırır. Başka bir ifadeyle, oyun çocuğun yaşamının merkezindedir ve çocuğun tüm gelişim alanlarını ya doğrudan ya da dolaylı olarak etkilemektedir. Bu çalışmada okul öncesi eğitimi alan ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetici ve Öğretmenlerin Dış Oyun Alanlarının Kullanımı ve Materyallerin Niteliğine İlişkin Görüşleri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitim kurumlarında dış oyun alanının kullanımı ve materyallerin niteliğine ilişkin yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerini ortaya çıkarmaktadır. Çalışmanın yöntemi; nitel modeli ise ... -
Okul Öncesi Eğitim Temelinde Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle İlgili Türkiye’de Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada Türkiye’de okul öncesi eğitim temelinde çocukların öz düzenleme becerilerini konu alan lisansüstü tezlerdeki konu ve yöntem temelli eğilimlerin tespiti amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada, ...