Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Ebeveynlerin Cinsiyete Dayalı Duygusal İnançları Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı Thomassin vd. (2019) tarafından geliştirilmiş olan
Ebeveynlerin Cinsiyete Dayalı Duygusal İnançları Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması
ve Türk ebeveynler için geçerlik ve güvenirlik analizi yapılmasıdır. ...
Çocukluk Çağı Travmaları Açısından Algılanan Ebeveyn Tutumunun Narsisizm Üzerine Etkisinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmanın amacı ebeveyn tutumunun narsisizm üzerine etkisini çocukluk
çağı travmalarına göre incelemektir. Araştırmanın ana odaklarından biri, çocukluktaki
deneyimlerin narsisizmin gelişimine nasıl katkıda bulunduğu ...
Otizmli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Anksiyete ve Tükenmişlik Durumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmanın amacı çocuklarında otizm spektrum bozukluğu olan ebeveynlerin anksiyete ve tükenmişlik durumlarının ebeveynin sosyo-demografik özelliklerine, çocuğun otizmin ağırlık derecesine ve ebeveynin çocuğa bakım verme ...
Okul Öncesi Çocuk Kitaplarında Ailenin İşleniş Şekilleri (1980-2023)
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)
Okul öncesi çocuk kitaplarında ailenin işleniş şekillerinin 1980 – 2023 aralığı
içinde incelendiği bu çalışmada, çocuğun aile içindeki konumunu daha net
anlayabilmek adına aile tipleri ve çocuk ile ebeveynin iletişimi ...
Türkiye’de Orman Okulu Yaklaşımını Uygulayan Okul Öncesi Kurumlarındaki Yetişkinlerin Uygulama Sürecine Dair Risk Algılarının ve Deneyimlerinin İncelenmesi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)
Bu araştırmada, Orman okulu uygulaması gerçekleştiren idarecilerin, öğretmenlerin ve çocukları bu uygulamalara katılan ebeveynlerin Orman okulu uygulama süreçlerine dair risk algılarını içeren görüşlerinin incelenmesi ...