Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorStarr, Peter
dc.contributor.authorCiner, Osman
dc.date.accessioned2018-10-03T06:18:15Z
dc.date.available2018-10-03T06:18:15Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.citationCİNER, Osman, El-Makdisi'nin Ahsenü't-Tekâsim fi Ma'rifeti'l-Ekâlim isimli eserinin değerlendirilmesi ve Türkçe tercemesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilim Tarihi Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2795
dc.description.abstractBu tezde beşerî coğrafyanın ünlü eseri Ahsenü’t-Tekâsîm fî Ma’rifeti’l-Ekâlîm, Şam ve Meşrik bölgelerinin bir kısmı ve Kirman bölgesi hariç Türkçe’ye terceme edildi. Ayrıca bu tezde Makdisî’nin kısaca, özellikle siyasî bakımdan yaklaşımı ve metodu açıklanmıştır. Makdisî mevcut tek bir siyasî yapının gerekliliğini aramaz. Kendisi hükümdarlar ile olan ilişkilerinde uyumlu biridir. Bunun sebebi İslam Dünyası’nda birleştirici gücün azalmasından dolayıdr. Makdisî, kendisini İslam Dünyası’ndaki dinî kurumlara ve ulemâya yaslamaktadır. Ana mezheplerin hepsinden önce fıkhın bütün müslüman memleketlerinde nasıl uygulandığınıve daha da önemlisi, bu durumun kutsal bir biçimde nasıl ön plana çıktığı ve planlandığını yani bir tür Pax Islamica anlayışını.gösterir. Bu klasik bir sünnî yaklaşımıdır. Dolayısıyla Andre Miquel’in “Makdisî’nin bir Şii dâîsi” olduğu iddiasını inandırıcı bulmayıp kanıtlarla açıklıyoruz. Makdisî’nin Hz. Ali’ye karşı olan sevgisini onun Hanefî ve sûfî olmasndan kaynaklandığını düşünüyoruz.en_US
dc.description.abstractIn this thesis, the famous work of human geography, Ahsan at-Taqâsîm fî Ma’rifat al-Aqâlîm (The Best Divisions for the Knowledge of Regions), is translated into Turkish except for part of the Shâm and Mashriq regions and Kirmân. In addition there is a short study in which al-Maqdisî’s approach and method are descrıbed, and particularly his views on political power. Al-Maqdisî is not seeking the present one politıcal system as necesssary. He is adoptable in his dealings with rulers. This is because after the decline over unifying power, al-Maqdisi that the enduring character of the İslamic world lies in its religious institutions, above all the ‘Ulamâ’. He shows how fiqh, above all that of the main schools, is practiced through all the Muslim lands, and, importantly, how this situation is divinely foretold and planned: a kind of Pax Islamica. This is a classic Sunni approach, and we explain that we are not convinced by André Miquel’s argument that al-Maqdisi was a Shiite missionary. Al-Maqdisi has reverence for the caliph ‘Ali, but this is in harmony with his Hanafism and Sufism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEl-Makdisîen_US
dc.subjectAhsenü’t-Tekâsim fî Ma’rifeti’l-Ekâlîmen_US
dc.subjectBeşerî coğrafyaen_US
dc.subjectHanefîliken_US
dc.subjectSufiliken_US
dc.subjectAl-Makqdisîen_US
dc.subjectAhsan at-Taqâsîm fî Ma’rifat al-Aqâlîmen_US
dc.subjectHuman geographyen_US
dc.subjectHanafismen_US
dc.subjectSufismen_US
dc.titleEl-Makdisi'nin Ahsenü't-Tekâsim fi Ma'rifeti'l-Ekâlim isimli eserinin değerlendirilmesi ve Türkçe tercemesien_US
dc.title.alternativeAl-Maqdisi's book called ahsan At-Taqasim fi Ma'rifat Al-Aqâlim: study and Turkish translationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorCiner, Osman


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster