dc.contributor.author | Şahin, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2019-06-28T08:54:25Z | |
dc.date.available | 2019-06-28T08:54:25Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.citation | ŞAHİN, Hakan. "Anaokuluna Devam Eden Çocukların Değer Düzeylerinin Ebeveyn Görüşüne Göre Belirlenmesi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 13 (2019): 423-448. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/fsmia/issue/46340/582417 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/2862 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, anaokuluna devam eden beş-altı yaşındaki çocukların ebeveyn görüşlerine
göre değer düzeylerinin belirlenmesini amaçlayan betimsel bir araştırmadır.
Çalışmanın evrenini Ankara ilinde resmi anaokullarında eğitim gören beş-altı yaş gurubu
14.218 çocuk oluşturmuştur. Çalışma grubunu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden
tabakalı örneklem yöntemiyle seçilen beş yaştan 172, altı yaştan 202, toplamda
374 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen “Aile Bilgi
Formu” ve “Okul Öncesi Değerler Ölçeği Ebeveyn Formu” kullanılmıştır. Gruplar arasındaki
farklılıklar incelenirken normal dağılımdan gelmeyen değişkenler için Mann
Whitney U ve Kruskal Wallis-H testlerinden yararlanılmıştır. Kruskal Wallis-H Testinde
anlamlı farklılıkların görülmesi durumunda Post-Hoc Çoklu Karşılaştırma Testi ile
aralarında farklılık olan gruplar belirlenmiştir. Normal dağılımdan gelmeyen değişkenler
arasındaki ilişkiler incelenirken Spearman’s Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır.
Sonuçlar yorumlanırken anlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmış olup; p<0,05
olması durumunda anlamlı bir ilişkinin olduğu, p>0,05 olması durumunda ise anlamlı
bir ilişkinin olmadığı belirtilmiştir.
Araştırma sonucunda; çocukların sırasıyla en fazla sorumluluk, saygı, işbirliği, dürüstlük,
dostluk/arkadaşlık ve paylaşım değerlerini edindikleri saptanmıştır. Ortanca ve
son çocukların değer puanları ilk çocuklardan anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Öğrenim düzeyleri yüksek olan ebeveynlerin çocuklarının değer puanları, öğrenim düzeyi
düşük olan ebeveynlerin çocuklarının değer puanlarından yüksektir. Yüksek ve orta gelir
grubunda olan çocukların puanlarının düşük gelir grubunda yer alan çocukların puanlarından
anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Çocukların yaşı arttıkça değer edinim
düzeyleri artmaktadır. Kardeş sayısı ve ebeveynlerin yaşlarıyla değer edinim düzeyleri
arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This descriptive study aims to determine the value levels of children in the age group
of five-six attending official kindergartens according to teacher views. Target population
of the study consisted of 14.218 children in the age group of five-six attending official
kindergartens in Ankara. Study group consisted of 172 children from the age group of
five, 202 children from the age group of six and a total of 374 children who were selected
with stratified sampling method, which is among random sampling methods. “Family Information
Form” that was developed by the researcher and “Family’s Form for Preschool
Values Scale” that was developed were used in the study. Differences between the groups
were examined by using Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H tests for normally distributed
variables. Groups that had significant differences in the Kruskal Wallis-H Test
were determined by using Post-Hoc Multiple Comparison Test. Relations between the
variables that were not normally distributed were examined by using Spearman’s Correlation
Coefficient.
As a result of the study; it was determined that children respectively adopted the
values of; Responsibility, Respect, Cooperation, Honesty, Friendship and Sharing respectively.
The Middle/median and the youngest children value scores were significantly
higher than their first child. The Children with higher educated parents have higher value
scores than the children with lower educated parents. The scores of children in the high
and middle income groups were significantly higher than the scores of the children in the
low income groups. As the children grow older the level of value acquisition increases.
There was no significant relationship between the number of siblings and their parents’
age. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | FSM Vakıf Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Değer | en_US |
dc.subject | Değerler eğitimi | en_US |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | en_US |
dc.subject | Value | en_US |
dc.subject | Values education | en_US |
dc.subject | Pre-school education | en_US |
dc.title | Anaokuluna Devam Eden Çocukların Değer Düzeylerinin Ebeveyn Görüşüne Göre Belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determining the Value Levels of Children According to Parents Views | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |