Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Investigation of the Relationship between Children's Prosocial Behaviour and Self-Regulation Skills
(Birleşik Dünya Yenilik Araştırma ve Yayıncılık Merkezi, 2020)
This study aimed to investigate the relationship between children's prosocial behavior and self-regulation skills. To collect the data of the study, demographic information form developed by the researcher was used for the ...
Examination of Preschool Teachers' Opinion on Alternative Assessment
(Horizon Research Publishing, 2018)
This research intended to determine the alternative assessment methods used by the preschool teachers and their opinions, knowledge and competencies related to these methods. The research group of the study comprised of ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(OPUS, 2019)
Bu çalışmanın amacı farklı kurumlarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin öz
yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değikenine göre farklılaşıp
farklılaşmadığını ...
Öğrencilerin “Değer” Kavramına Yönelik Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Belirlenmesi
(International Balkan University, 2019)
Öğrencilerin değer kavramına yönelik algılarının metaforlar
aracılığıyla belirlenmesini amaçlayan bu çalışma metaforik çalışma olup
nitel bir araştırmadır. Veri toplama ve yorumlama sürecinde nitel
araştırma yöntemleri ...
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Fiziksel ve İlişkisel Saldırganlıklarının Mizaç Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi
(Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2020)
Çocuğun hayatında sürekli hale gelebilecek saldırganlık yönelimi ve
saldırganlık davranışının temeli okul öncesi dönemde başlamaktadır. Bu
dönemde çocuk saldırganlık yönelimi göstermekte ve bunu kalıcı hale
getirmektedir. ...
The Effects of Life Skills Education Program on Problem Behaviors and Social Skills of 4-year-old Preschoolers
(Siree Publications, 2020)
The purpose of this study was to evaluate the effects of the Life Skill Program on 4-year-old preschoolers. The problem behaviors and social skills of the preschoolers made up the dependent variable while “Life Skills ...