Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
The Interrelationship of Attachment Style, Sense of Loneliness, and Social Dissatisfaction in Children Aged 60–72 Months
(Springer, 2020)
The aim of this correlational survey-based research is to examine the relationships between the attachment styles of children aged
60–72 months and their senses of loneliness and social dissatisfaction. The participants ...
Investigation of the Relationship between Children's Prosocial Behaviour and Self-Regulation Skills
(Birleşik Dünya Yenilik Araştırma ve Yayıncılık Merkezi, 2020)
This study aimed to investigate the relationship between children's prosocial behavior and self-regulation skills. To collect the data of the study, demographic information form developed by the researcher was used for the ...
Interactional Synchrony Between 3 Years Old Children and Their Mothers in Extended and Nuclear Families
(Routledge, 2020)
The synchronization characteristics of mothers and their 3-year-old
children living in large and nuclear family types were examined in a
semi-structured play process. Grounded multi-case research was used.
The participants ...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Öz- Yeterlikleri İle Başarı Amaç Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020)
Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik öz-yeterlik düzeyleri ve başarı amaç oryantasyonları
arasındaki ilişkinin incelenmesi ve başarı amaç oryantasyonlarının cinsiyet ve sınıf düzeylerine ...
Teacher Education and Foreign Language Teacher Professionalism in The 21st Century
(Hacettepe Üniversitesi, 2020)
The quality of foreign language teaching improves so long as foreign language teacher education quality is increased. However, it is not easy to measure the quality of Foreign Language Teacher Education (FLTE) programmes ...
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Fiziksel ve İlişkisel Saldırganlıklarının Mizaç Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi
(Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2020)
Çocuğun hayatında sürekli hale gelebilecek saldırganlık yönelimi ve
saldırganlık davranışının temeli okul öncesi dönemde başlamaktadır. Bu
dönemde çocuk saldırganlık yönelimi göstermekte ve bunu kalıcı hale
getirmektedir. ...
The Effects of Life Skills Education Program on Problem Behaviors and Social Skills of 4-year-old Preschoolers
(Siree Publications, 2020)
The purpose of this study was to evaluate the effects of the Life Skill Program on 4-year-old preschoolers. The problem behaviors and social skills of the preschoolers made up the dependent variable while “Life Skills ...
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Çokkültürlülüğe Dair Bakış Açıları ve Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
(Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği, 2020)
Eğitim alanında çokkültürlülük her ailenin özgünlüğü ve onlarla çalışmanın getirdiği etkiler ile tüm
çocuklar için eşit eğitim fırsatları oluşturma; farklılıkları takdir etme olarak tanımlanmaktadır.
Çokkültürlülük aynı ...