Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztabak, Muhammet Ü.
dc.date.accessioned2021-06-03T08:26:04Z
dc.date.available2021-06-03T08:26:04Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÖZTABAK, Muhammet Ü. "Engelli Bireylerin Meslek Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 48.48 (2018): 21-40.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/37936/378639
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3584
dc.description.abstractEngelli bireylere iş ve meslek kazandırmada yardımcı olmak, onları ekonomik açıdan bağımsız hale getirmek önemli amaçlardan biri sayılmaktadır. Fakat engelli bireylerin meslek seçimleri diğer bireylere göre daha zor bir süreçtir. Bu çalışmada 2015-2016 eğitim öğretim yılında farklı üniversitelerde okuyan veya mezun olmuş engelli bireylerin meslek seçimlerini etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “Olgubilim (fenomenoloji)” deseni kullanılmıştır. Çalışmada 10 engelli bireyle birebir görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Engelli bireylerin meslek seçimini etkilediği düşünülen, sosyal çevre etkisi, ekonomik düzey, annebaba tutumları, ilgi alanı, kampüsün fiziksel koşulları ve engel durumu değişkenleri incelenmiş ve katılımcılar tarafından sıralamaya konulmuştur. Buna göre engelli bireylerin meslek seçiminde en çok engel durumlarını, en az ise anne-baba tutumlarını dikkate aldıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractHelping disabled people to gain a profession and place in working life as well as making them economically independent are considered as important goals. However, the choice of profession for disabled people is a more difficult process than the other individuals. In this study, it was aimed to investigate some factors that affect the profession choices of disabled individuals who studied in or were graduated from different universities during 2015-2016 academic years. In the study, “Phenomenological Research Design” was used as qualitative research method. The data of the study were collected by interviewing with 10 disabled individuals. The variables which were thought to affect the choice of disabled persons -social environment influence, economic level, parental attitudes, area of interest, physical conditions of the campus and disability situation- were examined and put in order by participants. It has been found that in choosing a profession; disabled people take into consideration the most their disability situations and at least the attitudes of their parents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.15285/maruaebd.378639en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEngelli Bireyen_US
dc.subjectMeslek Seçimien_US
dc.subjectMesleki Rehberliken_US
dc.subjectÜniversite Öğrencisien_US
dc.subjectDisabled Personen_US
dc.subjectProfession Choiceen_US
dc.subjectVocational Counsellingen_US
dc.subjectUniversity Studenten_US
dc.titleEngelli Bireylerin Meslek Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Factors That are Effective in Profession Choice of Disabled Individualsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage21en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖztabak, Muhammet Ü.


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster