Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztabak, Muhammet Übeydullah
dc.date.accessioned2021-06-11T10:38:40Z
dc.date.available2021-06-11T10:38:40Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationÖZTABAK, Muhammet Übeydullah. "İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı". Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 13.1 (2017): 103-124.en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZd056Z3pNdz09/ilkokul-1-ve-4-sinif-ogrencilerinin-okul-algisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3603
dc.description.abstractBu araştırma, İstanbul Bahçelievler ilçesindeki bir devlet ilkokulunda öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin okula yönelik algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 70’i 1. sınıf, 70’i 4. sınıf olmak üzere toplam 140 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerle odak grup görüşmeleri yapılarak toplanan veriler, betimsel analiz yaklaşımı ile yorumlanmıştır. Araştırmada “Öğrencilere göre okulun anlamı nedir?” ana teması incelendiğinde, alt temalarda ortak olarak görülen, eğitim öğretim sürecindeki unsurlar ile öğretmen ve dersle ilgili kavramlardır. Ayrıca araştırmanın diğer ana temasını oluşturan “Okula ilişkin öğrencilerin duygusal algıları nelerdir?” sorusuna ait ortaya çıkan alt temalarda öğretmen, ders, fiziki unsurlar ve arkadaş ön plana çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis research aims to reveal the perceptions of the first and fourth grade students, studying in a public primary school in Istanbul Bahçelievler district. The case study research design was used as a part of qualitative research method. The study group consists of total 140 students; of whom 70 students are first graders and 70 are fourth graders. Focus group interviews were conducted with the students and data was interpreted with a descriptive analysis approach. The main theme of study focused on the following question: "What does school mean for students?" and it was found that all the sub themes align with the notions of “teacher and course related topics”. Also, the other main question, "What are the emotional perceptions of students related to the school?" showed that sub themes are shaped with the notions of “teachers, lessons, physical elements and friends”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDörtgenleren_US
dc.subjectGeometrien_US
dc.subjectKavram İmajıen_US
dc.subjectSınıflandırmaen_US
dc.subjectŞekilleren_US
dc.subjectTanımen_US
dc.subjectSchool Perceptionen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.titleİlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısıen_US
dc.title.alternativeRelations among Quadrilaterals: 7th Grade Students’ Concept Imagesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage103en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖztabak, Muhammet Übeydullah


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster