Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşilyurt, Ferahim
dc.date.accessioned2021-06-18T10:37:41Z
dc.date.available2021-06-18T10:37:41Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationYEŞİLYURT, Ferahim. "Türkiye’de Eğitim-Öğretim Alanında Yapılan Bilgisayar Oyunları Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi". Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9.16 (2018): 1506 - 1524.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/39179/476837
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3661
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye’de eğitim-öğretim alanında yapılan bilgisayar oyunları konulu lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Tarama modelinde desenlenen çalışmada Nitel araştırma yönt-emlerinden doküman inceleme tekniği kullanılmıştr. Çalışmada, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden 06.07.2018 tarihinde yapılan tez taraması sonucunda, eğitim- öğretim alanında bilgisayar oyunları ile ilgili 40’ı yüksek lisans ve 8’i doktora olmak üzere toplam 48 teze ulaşılmıştır. Bu tezler; öğrenim düzeylerine ve yıllara, tezlerin yürütüldüğü üniversitelere, araştırma desenlerine, araştırma yapılan örneklemine ve sorgulanan unsurlara göre incelenmiştir. Elde edien verilere dayalı olarak ilk çalışmanın 2004 yılında yapıldığı en fazla çalışmanın 7 tezle Gazi üniversitesinde yapıldığı, yıllara gore en fazla tezin 10 tezle 2017 yılında yapıldığı belir-lenmiştir. Incelenen tezlerin büyük bölümünün deneysel modele dayalı yürütülen oyun tasarım çalışmaları olduğu doktora düzeyinde nicel ve nitel çalışmanın bulunmadığı karma araştırma türünde ise sadece 1 doktora tezinin bulunduğu belirlenmiştir. Çalışmaların en çok üniversite düzeyinde yapıldığı , oyun tasarımı çalışmalarına (20) ve eğitsel oyunlara (16 ) yönelik araştırma-lara ağırlık verildiği, oyuncu deneyimi ve oyuncu etkleşimi gibi konulara sınırlı düzeyde yer verild-iği tepit edilmiştir. Eğitimcilerin, ailelerin ve psikolojik danışmanların en fazla ilgilendikleri oyun bağımlılığı, oyun deneyimi ve bilgisayar oyunları kaynaklı disiplin sorunlarının azaltılmasına yönelik konularda sınırlı sayıda çalışmanın yapıdığı ve kısıtlı sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the graduate theses on computer games made in the field of education in Turkey. In this study, qualitative research method document scanning technique is used. In the study conducted on 06.07.2018 by the National Thesis Center of Higher Education Council, a total of 48 theses, 40 of which are graduate and 8 of which are post graduate are reached. These theses are examined according to education levels and years, the universities where the theses are conducted, the research designs, the research sample and the elements questioned. Based on the data obtained, it is determined that the first study is conducted in 2004 with 7 theses in Gazi Uni-versity and the most theses are written on 2017 with 10 theses. It is determined that most of the theses examined are game design studies based on experimental model, there is no qualitative and quantitative study at the doctoral level, and only 1 doctoral thesis is in the type of mixed research. It has been observed that the studies are mostly done at university level, studies on game design studies (20) and educational games (16) are focused on, and focus on player experience and player interaction is limited. Limited number of studies and limited results have been achieved on issues related to game dependence, gaming experience and computer games, which are the subjects that educators, families and psychological counselors are most interested inen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOPUSen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.476837en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim-Öğretimen_US
dc.subjectBilgisayar Oyunlarıen_US
dc.subjectLisansüstü Tezen_US
dc.subjectTez İncelemeen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectComputer Gamesen_US
dc.subjectGraduate Thesisen_US
dc.subjectThesis Reviewen_US
dc.titleTürkiye’de Eğitim-Öğretim Alanında Yapılan Bilgisayar Oyunları Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Graduate Theses on Pc Games in The Field of Education-Teaching in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-2490-2685en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage1506en_US
dc.identifier.endpage1524en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYeşilyurt, Ferahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster