Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztabak, Muhammet Übeydullah
dc.date.accessioned2021-07-08T10:50:31Z
dc.date.available2021-07-08T10:50:31Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÖZTABAK, Muhammet Übeydullah. "Özel/Üstün Yetenekli Çocukların Ailelerine Yönelik Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık". Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 9.17 (2018): 79-106.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/38615/447991
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3733
dc.description.abstractÖzel/üstün yetenekli çocuğa sahip olmak aileler için heyecan verici olduğu kadar ailelerin birtakım zorlanmalar (aile içi güç sorunu, özel/üstün yetenekli çocuğun eş zamanlı olmayan gelişimi, ebeveynlerin yetersizlik duygusu, çevresel desteğin azlığı vb.) yaşamalarına neden olmaktadır. Bu sorunlara ek olarak ailede özel/üstün yetenekli çocuğun dışında kardeşin bulunması da aile dinamiklerini etkilemektedir. Bu noktada, farklı özelliklere sahip bir bireyin böyle bir yapıyı zorlaması da kaçınılmazdır. Çeşitli zorluklarla karşı karşıya kalan ve çevresinden yeterli desteği sağlayamayan aileler anlaşılmak ve sorunlarını paylaşabilmek için rehberlik ve psikolojik danışmanlığa gereksinim duymaktadırlar. Bu çalışma; özel/üstün yetenekli çocuğa sahip ailelerin özellikleri ve yaşadıkları zorlukları incelemek, bu zorlukları aşmak için ne tür hizmetlere ihtiyaç duydukları ve bu hizmetlerin etkililiğini ortaya koymak amacıyla dokümantasyon yönteminden yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada özel/ üstün yetenekli çocuklar, özel/üstün yetenekli çocuğa sahip ailelerin özelliklerinden yola çıkılarak özel/üstün yetenekli çocuğun aileye etkisi, özel/üstün yetenekli çocuğun ebeveynle- rine yönelik yapılan rehberlik ve danışma hizmetleri incelenmiştir. Söz konusu çalışmanın, ülkemizde özel yetenekli çocukların ailelerine yönelik uygulanan rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin oldukça yeni bir çalışma alanı olması ve bu konuda geliştirilen etkililiği kanıtlanmış destek programları oldukça sınırlı olmasından dolayı literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractGifted/talented children are children who demonstrate high performance in areas related to intelligence, creativity, art, and leadership or in special academic fields and who need special services and practices because the full development of such skills cannot be achieved in standard schools (Sumreungwong, 2003). As Hollingworth (1942) said, “Combining adult intelligence with child emotions in a child’s body will bring specific challenges” (As cited in Kearney, 1992).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEğitimciler Birliği Sendikasıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel/Üstün Yetenekli Çocuklaren_US
dc.subjectÖzel/Üstün Yetenekli Çocuğun Ailesien_US
dc.subjectRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıken_US
dc.subjectAile Danışmanlığıen_US
dc.titleÖzel/Üstün Yetenekli Çocukların Ailelerine Yönelik Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıken_US
dc.title.alternativeGuidance and Psychological Counseling For Gifted/Talented Children’s Parentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulamaen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖztabak, Muhammet Übeydullah


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster