Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Nihan
dc.date.accessioned2021-07-08T10:52:36Z
dc.date.available2021-07-08T10:52:36Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationARSLAN, Nihan. "Pozitif Değerler Ölçeğini Türk Kültürüne Uyarlama Çalışması". Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8.14 (2018): 240-252.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/454651
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3734
dc.description.abstractÇalışmada, Huang ve Cornell (2016) tarafından geliştirilen Pozitif Değerler Ölçeği (PDÖ) Tü-rkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 315 orta okul öğrencisi ile çalışılmıştır. Araştırma sürecinde; 9 maddeden ve iki alt ölçekten oluşan Pozitif Değerler Ölçeği’nin derecelendirmesi 6’lı Likert üzerinden yapılmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alfa katsayısı .88 olarak hesaplanmıştır.Ölçek uyarlama analizi çalışmasında iki boyutlu model ortaya çıkmaktadır (x²=58.77, sd=26, p=0.06, RMSEA=.06, NFI=.97, NNFI=.98, CFI=.98, IFI=.98, RFI=.96, ve SRMR=.36). Pozitif değerler ölçeğinin Türkçe formunun uygulandığı orta okul örnekleminde güvenilir ve geçerli istatistiki değerler aldığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to make adaptation of the Positive Values Scale (PDU) developed by Huang and Cornell (2016) to Turkish culture. The Turkish form of the scale was studied with 315 middle school students. In the research process, the rating of the scale of Positive Values consisting of 9 items and two sub-scales is made on the 6th response options. The Cronbach alpha coefficient of the scale was calculated as .88. A two-dimensional model emerges in the analysis of scale adapta-tion (x²=58.77, sd=26, p=0.06, RMSEA=.06, NFI=.97, NNFI=.98, CFI=.98, IFI=.98, RFI=.96, ve SRMR=.36. )It was concluded that the Turkish form of the positive values scale obtained reliable and valid statistical values in the middle school sample.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOpusen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.395104en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectPozitif Değeren_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencisien_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectPositive Valuesen_US
dc.subjectMiddle School Studentsen_US
dc.titlePozitif Değerler Ölçeğini Türk Kültürüne Uyarlama Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of the Scale of Positive Values to Turkish Cultureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-2451-0852en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage240en_US
dc.identifier.endpage252en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorArslan, Nihan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster