Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeven, Serdal
dc.contributor.authorAracı, Derya Demir
dc.date.accessioned2021-08-19T15:40:01Z
dc.date.available2021-08-19T15:40:01Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationARACI, Derya Demir, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Programdaki Etkinliklere Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3837
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin, okul öncesi programındaki etkinliklere yönelik öz yeterlik inançlarını ve sınıf yönetimi becerilerini saptayarak ikisi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada, nicel araştırma yaklaşımlarından olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitimöğretim yılında kamu ve özel anaokullarında, ilkokullara bağlı anasınıflarında ve liselerdeki uygulama sınıflarında görev yapan 103 okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada üç adet veri toplama aracı kullanılmıştır. Birincisi, öğretmenlerin kişisel bilgilerini içeren ‘’Kişisel Bilgi Formu‘’dur. İkincisi, öğretmenlerinin programa yönelik öz yeterlik inançlarını belirlemesi için kullanılan ‘’Okul Öncesi Eğitim Programındaki Etkinliklere Yönelik Öz Yeterlik İnanç Ölçeği ‘’dir. Üçüncüsü ise öğretmenlerin sınıf yönetimi konusunda becerilerinin yeterli veya yetersizliğini tespit etmek için kullanılan ‘’Okul öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği’’dir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile programa yönelik öz yeterlik inançları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Eğitim kalitesinin arttırılması ve verimli bir sınıf yönetimi için kurumlar tarafından öğretmenlerin öz yeterlik düzeylerini arttıracak etkinlik ve faaliyetlere yer verilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine the self-efficiency beliefs of preschool teachers towards preschool curriculum activities and their classroom management skills and to examine the relationship between the two. In this study, survey model, which is one of the quantitative research approaches, was used. The study was pursued with 103 preschool teachers working in public and private kindergartens, kindergartens affiliated to primary schools and practice classes in high schools in the 2020-2021 academic year. In this study three data collection tools were used. The first is the "Personal Information Form" containing the personal information of the teachers. The second is the "Self-Efficiency Belief Scale for Activities in Preschool Education Program" used to determine teachers' self-efficiency beliefs for the program. The third one is the "Classroom Management Skills Scale of Preschool Teachers", which is used to determine the sufficiency or insufficiency of teachers' skills in classroom management. As a result of the research, there is a significant relationship between the classroom management skills of preschool teachers and their self-efficiency about the program activities. It is concluded that it is important to include activities that will increase the self-efficiency levels of teachers by institutions for increasing the quality of education and an efficient classroom management.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectSınıf Yönetimi Becerisien_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenien_US
dc.subjectÖz Yeterlik İnancıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitim Programıen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectClassroom Management Skillen_US
dc.subjectPreschool Teacheren_US
dc.subjectSelfefficiencyen_US
dc.subjectPreschool Education Programen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Programdaki Etkinliklere Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativePreschool Teachers and Their Self-Efficiency about the Program Activitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster