Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaltukoğlu, Gaye
dc.contributor.authorKılıçkaya, Emine Eda
dc.date.accessioned2021-08-20T11:19:38Z
dc.date.available2021-08-20T11:19:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKILIÇKAYA, Emine Eda, Lise Öğrencilerinde Sürekli Kaygı, Kişilerarası Bağımlılık Eğilimi ve Çocukluk Çağı Travmalarının Risk Alma Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3866
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı lise öğrencilerinde sürekli kaygı, kişiler arası bağımlılık eğilimi ve çocukluk çağı travmalarının risk alma davranışları üzerindeki etkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 260 kadın, 176 erkek olmak üzere toplam 436 lise öğrencisinden veri toplanmıştır. Araştırmada katılımcıların kişisel bilgilerini elde etmek amacıyla kişisel bilgi formu, Sürekli Kaygı Ölçeği, Kişiler Arası Bağımlılık Ölçeği, Çocukluk Çağı Ruhsal Travmalar Ölçeği ve Riskli Davranışlar Ölçeği kullanılmıştır. Riskli davranışların yordayıcılarının belirlenmesi amacıyla Çoklu Doğrusal Regresyon modelleri tahmin edilmiştir. Yordayıcıların cinsiyet, sınıf, ekonomik durum, aile çeşidi, bakım veren kişi, anne ve baba eğitim durumu özelliklerine göre farklılaşması da incelenmiştir. Analiz sonuçlarında Sürekli Kaygının Riskli Davranışların İntihar Eğilimi alt boyutunu pozitif yönde yordadığı görülmüştür. Kişiler Arası Bağımlılık Eğiliminin Riskli Davranışların Sigara Kullanımı, Beslenme Alışkanlıkları ve Antisosyal Davranış alt boyutlarını pozitif yönde yordadığı, Çocukluk Çağı Travmalarının ise Riskli Davranışların Alkol Kullanımı alt boyutunu pozitif yönde yordadığı görülmüştür. Elde edilen bulgular literatür bilgileri çerçevesinde yorumlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is; to examine the effects of trait anxiety, interpersonal dependency tendency, and childhood traumas on risky behaviors in high school students. The data has been collected from a total of 436 high school students, 260 females and 176 males for this purpose of the study. In order to obtain personal information from participants, personal information form, State-Trait Anxiety Inventory, Interpersonal Dependency Inventory, Childhood Trauma Questionnaire, and Risk Behaviours Scale. Multiple Linear Regression models are created in order to determine the predictors of risky behaviors. The differentiation of the predictors according to gender, level of education, economic status, family type, caregiver, educational status of the mother and father has been also examined. Analysis results show that Trait Anxiety has been detected to be a positive predictor of the Suicidal Tendency sub-dimension of Risky Behaviors. It has been detected the Interpersonal Dependency Tendency is a positive predictor of Smoking, Eating Habits and Antisocial Behavior sub-dimensions of Risky Behaviors, as well Childhood Trauma is a positive predictor of Alcohol Use sub-dimension of Risky Behaviors. The findings determined and have been interpreted within the scope of literature information.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRiskli Davranışlaren_US
dc.subjectRisk Alma Davranışıen_US
dc.subjectSürekli Kaygıen_US
dc.subjectKişiler Arası Bağımlılık Eğilimien_US
dc.subjectÇocukluk Çağı Ruhsal Travmalarıen_US
dc.subjectRisky Behaviorsen_US
dc.subjectRisk-Taking Behavioren_US
dc.subjectTrait Anxietyen_US
dc.subjectİnterpersonal Dependency Tendencyen_US
dc.subjectChildhood Psychic Traumasen_US
dc.titleLise Öğrencilerinde Sürekli Kaygı, Kişilerarası Bağımlılık Eğilimi ve Çocukluk Çağı Travmalarının Risk Alma Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation The Effect of the Continuous Anxiety, Interpersonal Addiction Tendency and Childhood Traumas on Risk-Taking Behaviors in High School Studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKılıçkaya, Emine Eda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster