Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaatçi, Suphi
dc.contributor.authorHasanbarough, Leila Norouzi
dc.date.accessioned2021-08-31T13:34:03Z
dc.date.available2021-08-31T13:34:03Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationHASANBAROUGH, Leila Norouzi, İran Sineması'nda Mimari Kültürün Değerlendirilmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı Mimarlık Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3879
dc.description.abstractBu çalışma, İran sinemasının başlangıcından günümüze tarihini ve farklı dönemlerde yapılan filmlerde, İran mimari kültürünün varlığını ve yansımasını ele almakta, sinemanın İran'ın mimarlık kültürünün yüzünü ve onun sosyal, kültürel ve fiziksel değişimlerinin dünyaya tanıtılmasında oynadığı rolü incelemektedir. Çalışma tezin amaç ve yönteminin anlatıldığı giriş bölümünden sonra üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, İran mimarisinin tarihi, farklı dönemler ve üslupları, mimari mirasın işlevsel unsurları ve kavramları, bu mirasın korunma ve muhafaza edilmesinin tarihi ve sorumlu kuruluşlar, modernitenin getirdiği değişim ve gelişmeler ve yüksek binaların başlangıcı ele alınarak, İran halkının kültüründeki mimarinin yeri tartışılmıştır. İkinci bölümde, sinemanın başlangıcından bu yana dünya sinemasında mimarinin varlığı irdelenmektedir. Önce sinema tarihine bakılarak bu sanattaki ilk mimari yansımalar analiz edilmiştir. Daha sonra sinema ve mimari arasındaki ilişki, sinemadaki yerin kimliği ve dünya sinemasında kentsel mimarinin imajı yazılmıştır. Ayrıca, sinemanın turistleri cezbetmekteki rolü, film turizmi ve bu alanlardaki başarılı filmler ve ülkelerin deneyimleri tartışılmış, mimari mirasını kendinde bulunduran altı film örneği incelenmiştir. Üçüncü bölümde, İran'da sinema tarihine ve bu ülke halkının kültürel hafızasını oluşturmada sinema ve mimarinin etkisine kısaca bakılarak, İran sinemasında mimarlığın varlığı incelenmektedir. Bu bölümde İran sinemasını üç farklı Film Farsi, Yeni Dalga ve İran İslam Devrimi'nden sonraki dönemlere ayırarak, bu dönemlerde toplum ve mimaride yaşanan gelişmeler ve sinemadaki yansımaları araştırılmış ve İran mimarisinin yüzü, altı farklı filmde farklı açılardan incelenmiştir. Sonuç olarak bu çalışma, İran toplumunun kültürel kimliğinde mimari ve sinemanın birleşiminin önemi nedeniyle, bu ülkenin mimari potansiyellerini değerlendirmek için öneride bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study examines the history of Iranian cinema from the beginning to the existence and reflection of İranian architecture culture in films made in different periods, and examines that cinema introduces the face of İran's architectural culture and it is social, cultural and physical changes to the world. The study consisted of three main chapters after the introduction, in which the purpose and method of the thesis were explained. In the first part, the history of Iranian architecture, different periods and styles, functional elements and concepts of architectural heritage, the history of preservation and preservation of this heritage and responsible institutions, the changes and developments brought about by modernity and the beginning of high buildings are discussed, and the place of architecture in the culture of Iranian people is discussed. In the second part, the existence of architecture in word cinema since the beginning of cinema is examined first, the first architectural reflections in this art wew analyzed by looking at the history of cinema. Then the relationship between cinema and architecture the identity of the place in cinema and the image of urban architecture in worlds cinema were written. In addition, the role of cinema in attracting tourism and successful films in these fields and the experiences of countries are discussed, and at the end, six examples of films that hold their architectural heritage are examined. In the third part, the existence of architecture in Iranian cinema is examined briefly looking at the history of cinema in Iran and the effect of cinema and architecture in forming the cultural memory in the people mind of this country. In this section, Iranian cinema is divided into three different Films Farsi, New Wave and the periods after the Iran Islamic Revolution. As a result, this study proposes to evaluate the architectural potentials of this country due to the importance of the combination of architecture and cinema in the cultural identity of Iranian society.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİran Sinemasıen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectKültürel Mirasen_US
dc.subjectFilm Turizmien_US
dc.subjectKültürel Belleken_US
dc.subjectIranian Cinemaen_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectCultural Heritageen_US
dc.subjectFilm Tourismen_US
dc.subjectCultural Memoryen_US
dc.titleİran Sineması'nda Mimari Kültürün Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Architectural Culture in Iranian Cinemaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorHasanbarough, Leila Norouzi


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster