Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Şaban
dc.contributor.authorŞen, Bahar
dc.date.accessioned2024-03-11T12:51:43Z
dc.date.available2024-03-11T12:51:43Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationŞEN, Bahar, Yabancılara Türkçe Öğretiminde Başlangıç Düzey Çocuk Hikâyelerine Kuramsal Bir Yaklaşım: Mevlâna İdris Zengin “Başka Çocuklar” Seti Örneği, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Yabancılara Türkçe Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4767
dc.description.abstractİletişimin hızla artmaya başladığı günümüz dünyasında yabancı dil öğrenme yaşı da hızla düşmeye başlamıştır. Artık sadece yetişkinler değil erken yaştaki çocuklar için de bir yabancı dil öğrenmek ihtiyaç haline gelmiştir. Ancak bu yabancı öğrenci sayısındaki yoğun artışa rağmen yabancılara Türkçe öğretimi alanı ülkemizde daha yeni yeni gelişmeler göstermektedir. Yapılan çalışmaların da yetişkinler üzerine olduğu görülmektedir. Bu sebeple de yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çocuklara yönelik bir kurumsal alt yapı eksikliği vardır. Bu eksikliklerden bir tanesi de çocuklar için ilgi çekici, kültürü yansıtan ve dil gelişimine yardımcı olan hikâye kitaplarıdır. Bu çalışmada ana dili Türkçe olan çocuklar için Mevlâna İdris Zengin tarafından yazılan “Başka Çocuklar” setinden 7-12 yaş aralığındaki çocuklara yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde hikâye kitabı olarak nasıl yararlanılabilir, hikâye kitaplarının özellikleri nelerdir gibi sorulara yanıt aranmıştır. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde çocuk kitaplarından nasıl faydalanabileceğimize dair ilk önce, çocuğun tanımı ve çocuğun gelişimsel özellikleri incelenmiştir. Daha sonra çocuklara yabancı dil öğretiminin nasıl olması gerektiği araştırılmış ve yabancı dil öğretiminde materyalin öneminden bahsedilmiştir. Çocuk hikâyelerinin özellikleri incelenmiş ve çocuklara yabancı dil öğretiminde sahip olması gereken özellikler belirlenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde yazar Mevlâna İdris Zengin’in hayatı, edebi kişiliği, eserleri ve Başka Çocuklar adlı setinden bahsedilmiştir. Son olarak hikâye kitapları için belirlenen özelliklere göre çalışmada kullanılacak hikâye kitapları incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn today’s world which the communication increases rapidly, the age of learning a foreign language has dropped drostically. It is an obligation to learn a foreign language not only for the adults but also for children. In spite of the number of foreign student, the field of Teaching Turkısh for foreign students has just started to graw. It is also can be seen that most of the study is mostly concatrated on the odults. For this reason, there is a slgnıficant deficiency on the foundation of Teaching Turkısh for children. On of the deficiency that can be talked is the lock of story books that are interesting and attractive to the young learners. In this research, the most comman question such as how to benefit from the book “Başka Çocuklar” from Mevlâna İdris Zengin which is spesifically written for the Turkish speaking children aged 7-12 have been discussed briefly. In this sase, for the first part of the study focuses on firstly the definition of child and his/her developmental characforistis. After that is has been researched that how to teach a foreig language to children and what materials to use. For the latter part of the study, it has been mentiened about the author Mevlâna İdris Zengin’s biography, literary personality, his works and his set of books called “Başka Çocuklar”. Finally the story books that will be used in the research are examined thoroghly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimien_US
dc.subjectÇocuklara Türkçe Öğretimien_US
dc.subjectMateryalen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çocuk Kitaplarıen_US
dc.subjectTeaching Turkish as a Foreign Languageen_US
dc.subjectTeaching Turkish to Kidsen_US
dc.subjectMaterialen_US
dc.subjectChildren Books to teach Turkishen_US
dc.titleYabancılara Türkçe Öğretiminde Başlangıç Düzey Çocuk Hikâyelerine Kuramsal Bir Yaklaşım: Mevlâna İdris Zengin “Başka Çocuklar” Seti Örneğien_US
dc.title.alternativeA Theoretical Approach to Child Stories in Teaching Turkish to Foreigners: The Sample of Mevlâna İdris Zengin “Other Children” Seten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster