Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlisinanoğlu, Fatma
dc.contributor.authorKösem, Merve
dc.date.accessioned2024-03-14T10:11:03Z
dc.date.available2024-03-14T10:11:03Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKÖSEM, Merve, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetici ve Öğretmenlerin Dış Oyun Alanlarının Kullanımı ve Materyallerin Niteliğine İlişkin Görüşleri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4792
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitim kurumlarında dış oyun alanının kullanımı ve materyallerin niteliğine ilişkin yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerini ortaya çıkarmaktadır. Çalışmanın yöntemi; nitel modeli ise durum çalışmasıdır. Çalışma verileri; yarı yapılandırılmış görüşmeler tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; İstanbul ili Ümraniye İlçesinde MEB bağlı Özel ve devlet okullarından toplam 14 anaokulu ile 1 anasınıfı içerisinden 15 yönetici (müdür) ve 35 öğretmen toplam 50 katılımcı bu çalışmanın grubunu oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme öncesinde, katılımcıların dış oyun alanı hakkında görüşlerini ortaya çıkarmak için anket uygulanmıştır. Ayrıca yöneticilere ve öğretmenlere yönelik görüşme öncesinde anketlerden elde edilen veriler kullanılmış sıklık ve yüzde değerlerine göre analiz yapılmıştır. Bu form kullanılarak betimsel analiz türüne tabi tutulmuştur. Araştırmacı tarafından öncelikle yanıtlar gruplandırılarak kodlar oluşturulmuştur. Bu nedenle araştırma tekniklerinden içerik analiz kullanılmıştır. Daha sonra kodlardan yola çıkarak temalar oluşturulmuştur. Temalar oluşturulurken hiyerarşik kodlama yapılmıştır. MAXQDA 2020 yazılım programı tarafından analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, bulgulardan dış oyun alanı ve oyunların çocuklar üzerindeki etkileri ile alakalı yöneticilere soruların yanıtı olarak; dış oyun alanın etkin bir öğrenme ortamı olduğunu, yaratıcılık ve üretkenliklerini arttırdığını, doğa ile iç içe olunması gerektiğini, çocukların sosyalleşmesine, fiziksel ve duygusal gelişimlerine yardımcı olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin yanıtlarına göre yöneticilerle benzerlik gösterseler de, en yoğun olarak çocukların fiziksel, duygusal gelişimlerine destek olduğu, sosyalleşmelerini sağladığı ve açık havada doğa ile iç içe olmanın huzuru ile fazla enerjilerini boşaltmalarına yardımcı olduğu görüşündeler. Ancak yöneticilerden çoğunun dış oyun alanında bulunan materyallerin yeterli olduğu düşüncesindeyken, öğretmenlerin görüşlerine göre, çocuklara daha etkili kılmak adına dış oyun alanı materyallerin çeşitlendirilmesi gerektiği saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, dış oyun alanıları kullanmaya çalıştıkları, ancak hava koşullarının, alan yetersizliği ve personel eksikliği gibi durumların dış oyun alanı kullanım sıklığını etkilediği belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda, bulgulardan dış oyun alanı ve oyunların çocuklar üzerindeki etkileri ile alakalı yöneticilere soruların yanıtı olarak; dış oyun alanın etkin bir öğrenme ortamı olduğunu, yaratıcılık ve üretkenliklerini arttırdığını, doğa ile iç içe olunması gerektiğini, çocukların sosyalleşmesine, fiziksel ve duygusal gelişimlerine yardımcı olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin yanıtlarına göre yöneticilerle benzerlik gösterseler de, en yoğun olarak çocukların vii fiziksel, duygusal gelişimlerine destek olduğu, sosyalleşmelerini sağladığı ve açık havada doğa ile iç içe olmanın huzuru ile fazla enerjilerini boşaltmalarına yardımcı olduğu görüşündeler. Ancak yöneticilerden çoğunun dış oyun alanında bulunan materyallerin yeterli olduğu düşüncesindeyken, öğretmenlerin görüşlerine göre, çocuklara daha etkili kılmak adına dış oyun alanı materyallerin çeşitlendirilmesi gerektiği saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, dış oyun alanıları kullanmaya çalıştıkları, ancak hava koşullarının, alan yetersizliği ve personel eksikliği gibi durumların dış oyun alanı kullanım sıklığını etkilediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the opinions of principal and teachers about the use of outdoor playgrounds and the quality of materials in preschool education institutions. The method of the study is a qualitative study and the model of the study is a case study. The study data were collected by semi-structured interview technique. The study group of the research consists of 50 participants, 15 principals (directors), and 35 teachers from 14 kindergartens and 1 kindergarten from private and public schools affiliated with the Ministry of National Education in Ümraniye District of Istanbul. Before the semi-structured interview, a questionnaire was applied to reveal the opinions of the participants about the outdoor playground. In addition, before the interviews with the principal and teachers, the data obtained from the questionnaires were analyzed according to frequency and percentage values. Using this form, it was subjected to descriptive analysis type. First of all, the answers were grouped and codes were created by the researcher. For this reason, content analysis, one of the research techniques, was used. Then, themes were created based on the codes. While creating the themes, hierarchical coding was done and the themes were analyzed by the MAXQDA 2020 software program. As an answer to the question asked to the principal about the effects of outdoor playground games on children, among the findings at the end of the research; it has been revealed that the principal think that the outdoor playground is an effective learning environment, increases children’s creativity and productivity, needs to be intertwined with nature, helps children socialize, and helps their physical and emotional development. According to the teachers’ answers, although they are similar to the principal, they think that it most intensely supports the physical and emotional development of children, ensures their socialization and helps them to discharge their excess energy with the peace of being in nature in the open air. However, while most of the principal thought that the materials in the outdoor playground were sufficient, it was determined that the materials in the outdoor playground should be diversified in order to make the outdoor playground more effective for the children, according to the teachers’ opinions. In addition, it was determined that teachers tried to use outdoor playgrounds, but weather conditions, lack of space and lack of personnel affected the frequency of outdoor playground use.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectDış Oyun Alanıen_US
dc.subjectDış Oyun Alanındaki Oyun Materyallerien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.titleOkul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetici ve Öğretmenlerin Dış Oyun Alanlarının Kullanımı ve Materyallerin Niteliğine İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Opinions of The Principal and Teachers on The Use of Outdoor Playgrounds and The Quality of The Materials in Pre-School Institutionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKösem, Merve


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster