Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElhadki, İslam
dc.contributor.authorSinger, Zeynep Ünver
dc.date.accessioned2024-04-29T14:26:04Z
dc.date.available2024-04-29T14:26:04Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationELHADKİ, İslam & Zeynep ÜNVER SİNGER. "62. Öğrenci Perspektifinden Bazı Türk Üniversitelerindeki Arapça Hazırlık Programlarında Tercih Edilen Konular". RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 36 (2023): 1062-1088.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/rumelide/issue/80407/1369146
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4904
dc.description.abstractTürk Üniversitelerinin Hazırlık sınıflarındaki Arapça öğretim programlarının önemli ölçüde gelişmesine ve buna bağlı olarak eğitim kitaplarının sayı ve yaygınlığındaki artışa rağmen, kültürel içerikli konular “üst” konular olarak kabul edilebilir. Şöyle ki bu konular ya yazar tarafından belirlenir ya da bazı araştırmacılar tarafından hazırlanan, öğrencilerin bilmesi gereken kültürel bilgi listelerinden öğrenilir. Dolayısıyla bu eğitim setleri, öğrencilere hangi konuları okumak istediklerini sorarak oluşturulmamıştır. Bunedenle bu araştırma Türkiye'deki Üniversitelerin Arapça hazırlık sınıflarındaki Arapça programına uygun konuların bir listesini oluşturmayı hedeflemektedir. Araştırmanın temel sorusu, öğrenci perspektifinden Arapça hazırlık programlarında en sevilen konular nelerdir sorusudur. Araştırmada betimsel yöntem takip edilmiş olup, veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Şöyle ki birincil materyali bizzat öğrencilerin kendilerinden toplanmış olup, sonra bir grup Arapça eğitim uzmanı tarafından değerlendirilmiştir. Doğruluğu ve geçerliliğinin sağlanması için araştırmanın hedefi olan bir kısım deneysel örneklem tarafından denenmiş, daha sonra da nihai anket, üçlü likert ölçeğine göre elektronik ortamda öğrencilere sunulmuştur. Ankete (339) erkek ve kız öğrenciden oluşan tesadüfî örneklem yanıt vermiştir. Sonuçlar, altı alana dağılmış (57) konunun bir listesiyle sonuçlanmıştır. Çalışmanın sonucunda, araştırma örnekleminin tercih ettikleri alanlar sırasıyla; benlik/kişilik, Arap-İslam kültürü, toplum, Arapça, genel kültür ve dünya olarak belirlenmiştir. Bu çalışma, Arapça hazırlık programlarında bizzat okumuş veya hala okumakta olan öğrencilerin tercihlerine dayalı olarak oluşturulan ilk çalışmalardan biri sayılıp, araştırmanın sonuçları, Türkiye'deki Arapça hazırlık sınıflarındaki programlarda müfredat, ders izlencesi, ders kitabı ve sınav üretiminde kullanılabilir.en_US
dc.description.abstractDespite the significant expansion of Arabic language education programs for non-native speakers in preparatory years at Turkish universities, as well as the increase in the number of Arabic language textbooks and their distribution in Turkish educational institutions, the subjects of cultural content come from higher intellectual authority, such as the author of the series or some studies that have developed lists of cultural information that students should know. As a result, these educational series did not ask students what they wanted to read, what they liked, or which topics they preferred. Therefore, the aim of this study was to develop a list of topics that would suit the Arabic language programs in preparatory years at Turkish institutions. The main research question was: What are the students' favorite topics during Arabic preparation year in Turkish universities? The descriptiveanalytical research method was used in the study. A questionnaire was utilized as the research instrument. The basic data for the questionnaire was gathered from the students themselves. These topics were then compiled into a list, which was verified by a group of Arabic language education professionals. To validate its validity and reliability, the questionnaire was evaluated by a pilot sample of the research community. The final questionnaire was distributed to students electronically in the form of a Likert triad scale, and an accidental sample of 339 male and female students replied. The findings yielded a list of 57 topics divided into six themes, with the favorite themes for the research sample rated as follows: self and Arab Islamic culture, society, Arabic language, general culture, and worldwide. This is one of the first studies based on the preferences of students who have taken or are now studying the Arabic preparation program. The findings of this study can be applied in Turkish Arabic preparatory year programs in the areas of curriculum development, textbooks, and language tests.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYakup YILMAZen_US
dc.relation.isversionof10.29000/rumelide.1369146en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArapçaen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak Arapça Öğretimien_US
dc.subjectArapça Hazırlık Programıen_US
dc.subjectKültürel Yeterliliken_US
dc.subjectTercih Edilen Konularen_US
dc.subjectArabic Languageen_US
dc.subjectTeaching Arabic as a Foreign Languageen_US
dc.subjectPreparatory Yearen_US
dc.subjectCultural Competenceen_US
dc.subjectPreferred Topicsen_US
dc.title62. Öğrenci Perspektifinden Bazı Türk Üniversitelerindeki Arapça Hazırlık Programlarında Tercih Edilen Konularen_US
dc.title.alternativePreferred Subjects in Arabic Preparatory Programs at Some Turkish Universities from The Student Perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-4052-7267en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-7651-5527en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage1062en_US
dc.identifier.endpage1088en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorElhadki, İslam
dc.contributor.institutionauthorSinger, Zeynep Ünver


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster