Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Cevat
dc.contributor.authorErengezgin Kafkas, Yasemin
dc.date.accessioned2014-09-11T13:55:30Z
dc.date.available2014-09-11T13:55:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationERENGEZGİN KAFKAS, Yasemin, Plastik Sanatlarda Yeni Oryantalizm, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2008en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2023
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, günümüzde plastik sanatlar alanında Türkiye’de ve dünyada yaygınlaştığını düşündüğüm yeni oryantalist akımı irdelemektir. Yeni Oryantalizm kavramını açıklayabilmek için öncelikle Oryantalizm’in tanımı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilmiştir. Sonraki bölümde tarih boyunca plastik sanatlardaki oryantalist yaklaşımlar kısaca incelenmiştir. Çalışmanın eleştirel boyutu açısından destekleyici olduğundan, Batı sanatında oryantalist sayılamayacak Doğu etkilerinin de olduğu vurgulanmış ve bu tarz çalışmalardan da örnekler verilmiştir. Konu “kimlik” kavramıyla da bağlantılı olduğundan, bu konuya da kısaca bir bölüm ayrılmıştır. Bu bölümde “transkültürelizm” kavramı da açıklanmıştır. Yeni Oryantalizm kavramının açıklandığı ana bölümde, günümüz uluslararası sanat ortamında ve özellikle Bienaller gibi periyodik sanat etkinliklerinde doğulu sanatçıların konumu ele alınmıştır. Bu sanatçıların işlerindeki oryantalist yaklaşımlar, batılı sponsor, küratör ve eleştirmenlerin bunlardaki etkisi ve bu yaklaşımların desteklenmesinin nedenleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Kültür emperyalizmi ve ötekileştirme gibi sosyal ve politik meselelerin sanata etkilerinin incelenmesi bu tezde önemli bir yer tutmaktadır. Yeni oryantalist sanatçıların işlerinin batılılar tarafından Doğu’nun sanatı olarak sunulması ve alternatif, özgün, bu yaklaşımın dışında kalan doğulu sanatçıların görmezden gelinmesi bu tezin ana meselelerini oluşturmaktadır. Çalışma, çağdaş sanat ortamında yeni oryantalist yaklaşımların bir eleştirisi ve alternatif önerileri ile son bulur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to consider the new Orientalism, which I think is widespread around Turkey and the world in todays visual arts field. In order to explain the new Orientalism the definition and historical progress of Orientalism is mentioned. In the following chapter orientalist approaches in visual arts is briefly examined. Since it is a supportive argument for the paper’s critical aspect, it is emphesized that there are eastern influences as well in western art, which can not be regarded as orientalist. Examples of that kind of works are presented. The subject is related with the concept of “identity”, therefore a brief chapter is written concerning this notion. In this chapter, “transculturalism” consept is also explained. In the main chapter where Neo-Orientalism consept is explained, the position of the eastern artists in todays international art milieu and especially in periodical art activities, such as biennials, is considered. The orientalist approach, the influence of western sponsors, curators and critics in these artist’s works, and the reasons why these approaches supported is explained. Examining influences of social and political issues like cultural imperialism and othering takes an important part in this work. Presentation of neo-orientalist artist’s works as the art of East by westerners through ignoring the alternative and authentic eastern artists who are out of this approach, is the main issue of this dissertation. The paper ends with a critic of neo-orientalist approach in contemporary art milieu and alternative suggestions.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePlastik Sanatlarda Yeni Oryantalizmen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErengezgin Kafkas, Yasemin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster