• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Seçim Sloganlarının Seçmen Hissiyatına Tercüman Olma Yarışı: 30 Mart 2014 Seçimlerinin Bir Analizi

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (1.411Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2014-12

Yazar

Öztürk, Muammer

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZTÜRK, Muammer. "Seçim Sloganlarının Seçmen Hissiyatına Tercüman Olma Yarışı: 30 Mart 2014 Seçimlerinin Bir Analizi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 4 (2014): 91-109.

Özet

Sloganlar, seçim yarışlarında hedef kitle olan seçmenin dikkatini çekerek onları ikna etme yönüyle siyasi partilerin etkili siyasal iletişim araçlarıdır. Sloganlar, seçim süreçlerinde açık hava ilanları (bill-board) ve bez afişler yoluyla seçmen kitlesine doğrudan erişim imkânı sunmaktadır. Bu makale, halkın hissiyatına tercüman olabilen sloganların seçmenin ikna edilmesindeki başarı şansının daha yüksek olduğu tezini işlemektedir. Halkın hissiyatına tercüman olabilme kabiliyeti, bu makalede esas alınan üç boyutlu analiz çerçevesinin adıdır. Halkın hissiyatına tercüman olabilen sloganlar, kelime seçimi ve mesaj yükü yönüyle genel halk kitlesinde bir karşılığa denk gelebilen mesajlardır. Sloganlarda özlü, yalın ve çarpıcı kelimelerin seçilmesiyle genel halkta karşılık bulan bir dil düzeyinin tutturulması, birinci boyutu oluşturmaktadır. İkinci boyut ise halkta karşılığı olan dil ile ifade edilen mesajın yine halkta karşılığı olan bir meseleyi resmetmesi ve üçüncü boyut olarak da ona bir çözüm sunması durumudur. Makaledeki bu analiz çerçevesi, 30 Mart 2014 Mahalli İdareler Genel Seçimleri sürecinde üç büyük siyasi partinin (Adalet ve Kalkınma Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi ve Milliyetçi Hareket Partisi) kullandığı slogan örneklerine tatbik edilmiştir.
 
Electoral slogans are among the effective medium of political communication which serve to attract the attention of voters and persuade them. Slogans used on billboards and cloths banners facilitate direct access to masses of voters. This article centres on the thesis that slogans which manage to articulate voters’ feelings can get a chance of having relatively higher scores in persuading the voters. This article accordingly proposes an analysis framework with the title of “articulating voters’ feelings” which is based on three aspects. The slogans articulating the voters’ feelings refer to the ones which manage to correspond to a meaning in public language through their choice of words and the load of message. The first aspect refers to the condition which is attained through the use of brief, clear and striking words in slogans which correspond to a meaning in the language of general public. The slogans designed to illustrate a common problem through the use of a wording meaningful in people’s language manage to have a content of the second aspect. Slogans which also propose a solution to the addressed problems satisfy the third aspect. The analysis framework proposed in the article was employed to several slogans used on billboards and cloth banners by the three main Turkish political parties, namely Justice and Development Party (AKP), Republican People’s Party (CHP) and Nationalist Movement Party (MHP), during their campaigns of 2014 Turkish Local Elections.
 

Bağlantı

http://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/649/657
http://dergipark.ulakbim.gov.tr/fsmia/article/view/5000083932/5000078033
http://dx.doi.org/10.16947/fsmiad.70131
https://hdl.handle.net/11352/2145

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [539]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.