dc.contributor.advisor | Şentürk, Recep | |
dc.contributor.author | Crnovrsanin, Armend | |
dc.date.accessioned | 2015-10-09T07:40:42Z | |
dc.date.available | 2015-10-09T07:40:42Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.citation | CRNOVRSANİN, Armend, Sekülerleşmenin Sonu Mu? : Peter Berger ve Bosna-Hersek Örneğinde Sekülerleşmenin Sonu Tartışması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Medeniyetler İttifakı Enstitüsü Medeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2015 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/2242 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada laikleşme kuramının öncülerinin varsayımlarının aksine modernite
fenomeni ile laikleşme arasında doğrudan ve tabii bir ilişkinin olmadığı öne
sürülmüştür. Bu iddia Bosna’da yaşayan üç unsura (Boşnaklar, Sırplar ve
Hırvatlar’a) eşit derecede yer verilerek ispatlanmaya çalışılmıştır. Çizgisel olarak
ilerleyen ve aralıksız devam eden bir laikleşmeden daha çok laikleşmeden dönüş
(dindarlaşma) akımının olduğu iddia edilmiştir.
Bu çalışmanın iki hedefinden ilki özellikle teorik kavramlarına yoğunlaşılarak
laikleşme kuramı hakkında olan tartışmayı incelemektir. İkinci hedefi ise bu
kavramlara ek olarak nitel ve nicel verilerin katkısıyla Bosna Hersek’te ki mevcut
durum ile laikliğin gelişimini incelemektir.
Tezimizin ilk kısmı Peter L. Berger’in çalışmaları ile onun ‘’nomos’’ ve ‘’anomy’’
kavramları hakkında bilgi verir. Buna ek olarak, Grace Daive ve onun ‘‘dolaylı
dindarlık’’ kavramı; laikleşme tartışmalarına en büyük katkıları bir ülke sınırları
içinde ki laikleşmeye dair farklı tahlil (analiz) seviyelerini göstermek olan Jose
Casanova ve Karel Dobbelaere gibi düşünürler de bu çalışma da incelenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study argues that the the phenomenon of secularization does not have such a
strong and necessary connection with the phenomenon of modernity as assumed by
the founders of the secularization thesis. This argument is demonstrated in the case
of Bosnia and Herzegovina, equally taking into account all of three constituent
peoples (Bosniaks, Serbs and Croats). This study forms that rather than a linear and
continuous secularization, there is a trend of de-secularization.
The two major purposes of that thesis are, first to analyze the ongoing debate
regarding the secularization thesis, in particular, its theoretical conceptes. And
second, with the help of these concepts, and further quantitative and qualitative data,
to investigate the development of secularism and the current situation primarily in
Bosnia and Herzegovina.
The first part of the thesis provided an overview predominantly of the work of Peter
L. Berger and his concepts of ‘’nomos’’ or ‘’anomy’’. In addition I examined Grace
Davie and her concept of ‘’vicarious religion’’ but also Jose Casanova and Karel
Dobbelaere whose main contribution within the debate about secularism was to
introduce different levels of analysis regarding the extent of secularization within one
country. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sekülerleşme Tezi | en_US |
dc.subject | Peter L. Berger | en_US |
dc.subject | Etnik Dinsel Kimlik | en_US |
dc.subject | Bosna Hersek | en_US |
dc.subject | Dindarlaşma | en_US |
dc.subject | Secularisation Thesis | en_US |
dc.subject | Ethnoreligious Identity | en_US |
dc.subject | Bosnia and Herzegovina | en_US |
dc.subject | Desecularization | en_US |
dc.title | Sekülerleşmenin Sonu Mu? : Peter Berger ve Bosna-Hersek Örneğinde Sekülerleşmenin Sonu Tartışması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Crnovrsanin, Armend | |