Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBurkut, Emine Banu
dc.date.accessioned2016-11-16T12:13:22Z
dc.date.available2016-11-16T12:13:22Z
dc.date.issued2016-11
dc.identifier.citationBURKUT, Emine Banu. "Üsküdar Çocuk Kütüphaneleri." 9. Uluslararası Üsküdar Sempozyumu, İstanbul (11-13 Kasım 2016).en_US
dc.identifier.urihttps://www.uskudar.bel.tr/tr/main/news/9-uluslararasi-uskudar-sempozyumu-basladi/724
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2389
dc.description.abstractÇocukluk dönemi, kişide öğrenmenin en yoğun olduğu, kültürel normların geliştiği ve temel alışkanlıkların edinildiği bir süreçtir. Bu süreç göz önüne alındığı zaman, çocuğun toplumun bir bireyi olmasında, sosyalleşmesinde ve gelişiminde, etkileşim içinde olduğu ve fiziksel çevresini oluşturan mekanlar büyük öneme sahiptir. Osmanlı‟da çocukların eğitim-öğretimini sağladıkları ve çocuklara hizmet veren kurumlar olan sıbyan mektepleri, külliye yapıları içinde yer almaktadır. Bu yapılar Tanzimat döneminde eğitim alanında yapılan değişikliklerle beraber önemini yitirmiştir. Üsküdar‟daki Osmanlı külliye yapıları içinde bulunan sıbyan mekteplerinin bazıları restore edilerek Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı çocuk kütüphanesi olarak faaliyetine devam etmektedir. Çocuk kütüphaneleri, eğitici-öğretici yayınları bir arada bulunduran ve uygun şartlarda onlara sunan, bu doğrultuda istedikleri yayını seçme hakkı veren ve gerektiğinde rehberlik eden mekanlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmanın amacı, Üsküdar‟daki çocuk kütüphanelerinin mekansal özellikleri, çocukların mekanı algısı ve kullanımı değerlendirmektir. Çalışma kapsamında, Üsküdar Selimiye Çocuk Kütüphanesi, Üsküdar Çinili (Maypeyker Kösem Sultan) Çocuk Kütüphanesi ve Üsküdar Mihrimah Sultan Çocuk Kütüphanesi incelenmiştir. Bu yapıların mimari ve plan özellikleri çizim ve fotoğraflar üzerinden değerlendirilerek, sonuç kısmında çocuk-kütüphane mekansal kullanım ilişkisine dair bazı saptamalar ve önerilerde bulunulmuştur. Çalışma, çocuk-mekan ve çocuk-kütüphane ilişkisini inceleyecek araştırmacılara ve bundan sonra yapılacak çalışmalara öncülük etmesi açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÜsküdar Belediyesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜsküdaren_US
dc.subjectÇocuk Kütüphanelerien_US
dc.subjectÇinili Çocuk Kütüphanesien_US
dc.subjectMihrimah Sultan Çocuk Kütüphanesien_US
dc.subjectSelimiye Çocuk Kütüphanesien_US
dc.subjectChildren's Librariesen_US
dc.subjectÇinili Children's Librariesen_US
dc.subjectMihrimah Sultan Children's Librariesen_US
dc.subjectSelimiye Children's Librariesen_US
dc.titleÜsküdar Çocuk Kütüphanelerien_US
dc.title.alternativeUskudar Children's Librariesen_US
dc.typepresentationen_US
dc.relation.journal9. Uluslararası Üsküdar Sempozyumu 11-12-13 Kasım 2016en_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.contributor.institutionauthorBurkut, Emine Banu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster