dc.contributor.author | Aksu, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2016-12-29T10:51:55Z | |
dc.date.available | 2016-12-29T10:51:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | AKSU, Ayşe. "İngilizlerin Malta’daki Deniz Feneri: Malta Protestan Koleji (1846-1868). "FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 8 (2016): 57-109. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/2428 | |
dc.description.abstract | İngiltere’nin ileri gelenlerinin İngiliz misyoner cemiyetleriyle işbirliği yaparak
1846’da Malta adasında kurdukları Protestan koleji, Doğu insanlarına ışık ve medeniyet
getirmek, yerli gençleri Batı dünyasının değerleriyle ve bilgi birikimiyle buluşturmak
amacıyla yola çıkmıştır. Kurulduğu sıralarda Akdeniz’in ortasında bir deniz feneri (beacon
light) olarak adlandırılmıştı. Yirmi iki yıl faaliyetini sürdüren bu kolejde Ortadoğu,
Anadolu ve Balkanlardan gelen çeşitli milliyetlere mensup gençler yetiştirildi. Bu makalede
öncelikle Malta’nın misyonerler açısından önemi ve adadaki öğretim kurumlarına
kısaca değinilecek, ardından kolejin kuruluş amaçları, kurucuları ve ders müfredatı incelenecektir.
Kolejle ilgili hüküm ve değerlendirmeler ise sadece eğitim-öğretim pratikleriyle
sınırlanmayarak, kurumla bağlantılı olan ve hakkında bilgi edinilebilen kişilerin
biyografilerinden hareketle bunlar zenginleştirilecektir. | en_US |
dc.description.abstract | The Protestant College founded in 1846 by the prominent people of England with the
cooperation of the missionary societies set out to bring light and civilization to the East
people, and bring the local youth together with the values of the West. It was named as a
beacon light in the middle of the Mediterranean Sea in the days of its foundation. In this
college, which continued its activities for twenty-two years, it was trained a lot of young
people belonging to various nationalities from the Middle East, Anatolia and the Balkans.
This article will first touch upon Malta’s missionaries and briefly refer to the educational
institutions on the island, and then examine the aims, founders and curriculum of Malta
College. The judgments and evaluations of the college will not be limited only to educational
practices, but will be enriched by the biographies of those who are related to the
institution and who can be informed about it. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | FSM Vakıf Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Malta Protestan Koleji | en_US |
dc.subject | Londra Yahudi Cemiyeti | en_US |
dc.subject | Samuel Gobat | en_US |
dc.subject | Lord Shaftesbury | en_US |
dc.subject | Yusuf Ziya el-Halidi | en_US |
dc.subject | Cyrus Hamlin | en_US |
dc.subject | Mürted Selim Efendi | en_US |
dc.subject | Abdo Debbas | en_US |
dc.subject | Malta Protestant College | en_US |
dc.subject | London Jews Society | en_US |
dc.subject | Converted Selim Effendi | en_US |
dc.title | İngilizlerin Malta’daki Deniz Feneri: Malta Protestan Koleji (1846-1868) | en_US |
dc.title.alternative | The British Beacon Light in Malta: Malta Protestant College (1846-1868) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |