Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBulut, Ali
dc.contributor.authorYıldırım, Tuğba
dc.date.accessioned2017-08-24T08:25:07Z
dc.date.available2017-08-24T08:25:07Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.citationYILDIRIM, Tuğba, Yabancı dil olarak Arapça öğretiminde eğitsel oyun yöntemi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2522
dc.description.abstractGünümüzde gelişen teknoloji ile sınırlar ortadan kalkmış ve kültürler arasındaki etkileşim hız kazanmıştır. Farklı kültürlerle etkileşim içinde olabilmek için ana dilin yanı sıra yeni bir dilin öğrenilmesi kaçınılmaz olmaktadır. Yabancı dil öğretiminde de başarılı bir öğretim gerçekleştirmek için şüphesiz doğru yöntemi uygulamak gerekmektedir. Arapça, Kuran ve Sünnet gibi asli kaynakların dili olması sebebiyle Müslümanlar nezdinde her daim önemini korumuştur. İslami ve beşeri birçok alanda eserlerin Arapça olarak telif edilmesiyle İslam kültüründe zengin bir birikim hazinesi oluşmuştur. Bu durum gerek Arapların gerekse Arap olmayanların, Arapça öğrenmeye ve öğretmeye yönelik gerekli önemi vermesine zemin hazırlamıştır. Arapçanın dünya üzerinde önemli bir konuma yükselmesi ve bu dili öğrenmek isteyenlerin sayısının artması üzerine ortaya çıkan yöntem sorunlarına çözüm sağlamak ve dil öğretiminde eğitsel oyunların önemine dikkat çekmek amacıyla böyle bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada yabancı dil olarak Arapça öğretiminde eğitsel oyunların işlevi örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır. Birinci bölümde Arapçanın önemi, öğretim yöntemleri ve tarihsel gelişimi; ikinci bölümde eğitsel oyun yönteminin niteliği ve dil öğretimindeki yeri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise Arapça öğretiminde kullanılabilecek eğitsel oyun etkinliklerine yer verilmiştir. Sonuç bölümünde de yapılan nitel araştırmadan elde edilen neticeler bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractNowadays, thanks to the developing technology, the borders have been removed and the interaction between the cultures has increased. In order to be able to interact with different cultures, it is inevitable to learn a new language as well as to acquire the mother tongue. Undoubtedly, the right method should be aimed to achieve a successful teaching in foreign language teaching. Arabic keeps its importance everytime in Muslims because of Arabic is the language of the orginal sources like the Quran and Sunnah. A rich accumulation treasure was formed in Islamic culture because most of the books in Islamic and human areas were written in Arabic. This situation laid the foundation for the Arabs to give the necessary attention to the learning and teaching of Arabic. It was aimed to solve the problems of the method which emerged on the rise of Arabic to an important position in the world and the increase of the number of people who want to learn this language and this study was done in order to draw attention to the importance of educational games in language teaching. In this study, the function of educational game method in Arabic teaching as a foreign language was tried to be explained with examples. In the first part, the importance of Arabic education, teaching methods and historical development; In the second part, the features of educational play method and its place in language teaching are discussed. In the third part, educational game activities that can be used in Arabic teaching are included. In the conclusion part, findings obtained from qualitative research are tried to analyse.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArapçaen_US
dc.subjectEğitsel Oyunen_US
dc.subjectArapça Öğretim Yöntemlerien_US
dc.subjectYabancı Dil Öğretimien_US
dc.subjectArabicen_US
dc.subjectEducational Gamesen_US
dc.subjectArabic Teaching Methoden_US
dc.subjectForeign Language Teachingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Arapça öğretiminde eğitsel oyun yöntemien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Tuğba


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster