Genetik algoritma ile merkezi sınavlarda tek ve çok boyutlu yakınlığa göre en iyi oturum planının oluşturulması
Künye
AĞALDAY, Muhammed Fatih, Genetik algoritma ile merkezi sınavlarda tek ve çok boyutlu yakınlığa göre en iyi oturum planının oluşturulması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2018Özet
Aynı okuldan, aynı sınıftan veya aynı mahalleden öğrencilerin yapılan oturma
düzenlerinde yan yana veya arka arkaya gelmesi istenmeyen yardımlaşmalara ve
kopya çekilmesine sebep olabilmektedir. Öğrencilerin sınıf ve salonlara en uygun
şekilde yerleştirilmesi amacıyla çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Ancak yapılan
çalışmalar sadece sınıf düzeyinde kalmış olup sınırlı bir öğrenci gurubunun sınıf içi
oturum düzenlerinin öğrencinin başarısı üzerine etkileri gibi konulara odaklanmıştır.
Yüksek Lisans tez çalışması ile sınavların güvenirliliğini arttırmak amacıyla, birbirini
tanıyan veya herhangi bir biçimde ilişkili öğrencilerin salonlara arka arkaya veya yan
yana gelmeyecek şekilde yerleştirilmesi için Genetik Algoritma yöntemi kullanımı
hedeflenmiştir. Genetik algoritmalar karmaşık düzeydeki problemlerin çözümü için
kullanılan sezgisel yöntemlerinden biridir. Doğal yaşam örnek alınarak iyi nesillerin
yaşatılması kötü nesillerin yok edilmesi üzerine çalışan bir algoritmadır.
Belirleyeceğimiz uygunluk fonksiyonu sayesinde en iyi yapıyı koruyup bir sonraki
nesle taşıyarak en iyi oturum düzeni sağlanır. Yapılan çalışmada Artuklu Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi sınav verileri ilgili birimlerden izin
alınarak tez çalışmasında kullanılmıştır. Side-by-side or consecutively sitting of students from the same class or from the same
neighborhood may result in unwanted communications or cheating. Various studies
conducted to determine the most optimum seating arrangement but these studies
focused on issues like the impact of seating arrangement on student success. These
various studies mostly focused on physical classroom seating arrangement. The Aim
of the following thesis is to prevent students that are related to each other in a way to
sit next to or consecutively during the exams by using genetic algorithm. The reliability
of the exams will also be increased with M.Sc. study. Genetic algorithms are one of
the many heuristic algorithms used to solve complex problems. Genetic algorithms
imitate natural selection by eliminating unfit generations so that the fitter generations
sustain. The fitness function to be determined will ensure that each session is the better
version of its predecessor and the final session is the most optimum session. Data
acquired from Artuklu University Distance Learning Center examination has been
used for the thesis study with permission from the related unit.