Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirci, Selim
dc.date.accessioned2018-12-26T13:32:11Z
dc.date.available2018-12-26T13:32:11Z
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.citationDEMİRCİ, Selim. "Usûl, İmkân ve İhtiyaç Açısından Çocuk Yaştaki Râvilerin Hadis Semâı." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 12 (2018): 349-377.en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/41565/502279
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2809
dc.description.abstractHadis usûlü kaynaklarında, çocukların hangi yaştan itibaren hadis dinleyebilecekleri ya da alt sınır olarak hangi yaşta dinlemiş olduğu hadisleri nakledilebilecekleri bir mesele olarak ele alınmıştır. Hadis gibi farklı özellikleri bulunan ve zabt merkezli olan bir ilmin, temyiz döneminde de olsa çocuklar tarafından nasıl öğrenileceği dikkat çekici bir mevzudur. Öte yandan Hz. Peygamber dönemine yetişen çocuklar başta olmak üzere çocukların bulûğdan önceki dönemlere dair nakillerine kaynaklarda yer verilmiştir. Bundan dolayı çocukluk döneminin mahzurları ve imkânları dikkate alınarak usûl kaynaklarının bu konuyu nasıl değerlendirdiğinin ele alınması gerekmektedir. Bu çalışmada gerek yoğun katılımların olduğu hadis meclislerinde gerekse muhaddislerin bire bir yakın muhitinde özel ilgilenmesi suretiyle bir şekilde karşımıza çıkan çocukların hadis talebesi olma imkânı üzerinde durularak bunun bir gereklilik hatta zaruret olduğu ortaya konulmaya çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstractFrom what age of children could listen to hadith or at what age they could narrate ahadith that they had heard is an issue in the books of usul al hadith. It is a remarkable matter how the hadith which is dabt/registration based and has different characteristics will be learned by the children just before puberty. Moreover, mainly the children lived in the age of Prophet Mohammed, the narrations by the children before puberty had been included in the sources. Therefore, taking the objections and opportunities of childhood into account, it must be studied how this issue evaluated in the books of methodology. The opportunity of children as narrators will be evaluated in this article, moreover, it will be emphasized as a necessity.en
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSemâen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectHadis semâıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectİcazeten_US
dc.subjectKitabeten_US
dc.subjectEdâen_US
dc.subjectListeningen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectHadith listeningen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPermissionen_US
dc.subjectLiterary compositionen_US
dc.subjectNarrationen_US
dc.titleUsûl, İmkân ve İhtiyaç Açısından Çocuk Yaştaki Râvilerin Hadis Semâıen_US
dc.title.alternativeHadith Listening of Children in Terms of Methodology, Opportunity and Necessityen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster