dc.contributor.author | Demirci, Selim | |
dc.date.accessioned | 2018-12-26T13:32:11Z | |
dc.date.available | 2018-12-26T13:32:11Z | |
dc.date.issued | 2018-12 | |
dc.identifier.citation | DEMİRCİ, Selim. "Usûl, İmkân ve İhtiyaç Açısından Çocuk Yaştaki Râvilerin Hadis Semâı." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 12 (2018): 349-377. | en_US |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/41565/502279 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/2809 | |
dc.description.abstract | Hadis usûlü kaynaklarında, çocukların hangi yaştan itibaren hadis dinleyebilecekleri
ya da alt sınır olarak hangi yaşta dinlemiş olduğu hadisleri nakledilebilecekleri bir mesele
olarak ele alınmıştır. Hadis gibi farklı özellikleri bulunan ve zabt merkezli olan bir ilmin,
temyiz döneminde de olsa çocuklar tarafından nasıl öğrenileceği dikkat çekici bir mevzudur.
Öte yandan Hz. Peygamber dönemine yetişen çocuklar başta olmak üzere çocukların
bulûğdan önceki dönemlere dair nakillerine kaynaklarda yer verilmiştir. Bundan dolayı
çocukluk döneminin mahzurları ve imkânları dikkate alınarak usûl kaynaklarının bu konuyu
nasıl değerlendirdiğinin ele alınması gerekmektedir.
Bu çalışmada gerek yoğun katılımların olduğu hadis meclislerinde gerekse muhaddislerin
bire bir yakın muhitinde özel ilgilenmesi suretiyle bir şekilde karşımıza çıkan çocukların
hadis talebesi olma imkânı üzerinde durularak bunun bir gereklilik hatta zaruret
olduğu ortaya konulmaya çalışılacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | From what age of children could listen to hadith or at what age they could narrate
ahadith that they had heard is an issue in the books of usul al hadith. It is a remarkable
matter how the hadith which is dabt/registration based and has different characteristics
will be learned by the children just before puberty. Moreover, mainly the children lived
in the age of Prophet Mohammed, the narrations by the children before puberty had been
included in the sources. Therefore, taking the objections and opportunities of childhood
into account, it must be studied how this issue evaluated in the books of methodology.
The opportunity of children as narrators will be evaluated in this article, moreover, it
will be emphasized as a necessity. | en |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | FSM Vakıf Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Semâ | en_US |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Hadis semâı | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | İcazet | en_US |
dc.subject | Kitabet | en_US |
dc.subject | Edâ | en_US |
dc.subject | Listening | en_US |
dc.subject | Child | en_US |
dc.subject | Hadith listening | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Permission | en_US |
dc.subject | Literary composition | en_US |
dc.subject | Narration | en_US |
dc.title | Usûl, İmkân ve İhtiyaç Açısından Çocuk Yaştaki Râvilerin Hadis Semâı | en_US |
dc.title.alternative | Hadith Listening of Children in Terms of Methodology, Opportunity and Necessity | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |