dc.contributor.author | Gökdemir, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2019-06-28T08:50:31Z | |
dc.date.available | 2019-06-28T08:50:31Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.citation | GÖKDEMİR, Ahmet. "Osmanlı Kıraat Eğitiminde Tarikler, Meslekler ve Mesleklerin Temel Eserleri." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 13 (2019): 91-123. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/fsmia/issue/46340/582365 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/2858 | |
dc.description.abstract | Makalede Osmanlı kıraat eğitiminde tarikler, meslekler ve mesleklerin temel kaynakları
işlenmektedir. Tarikler başlığında tarik kelimesinin ne anlama geldiği, tariklerin
tasnif çeşitleri ile Osmanlı’daki durumlarına değinilmiştir. Meslekler başlığında ise mesleklerin
kurucuları ile kaynaklarına yer verilmiştir.
Makalenin yazılış amacı Osmanlı kıraat eğitimindeki tariklerin uygulanış şekilleri
ile bu tariklerin Osmanlı’dan önceki uygulamalardan farklı olduğu noktaları ortaya koymaktır.
Ayrıca daha önce aynı konuda yazılmış makalelerden farklı olarak mesleklerin
kurucularıyla temel kaynaklarını ayrıntılı bir şekilde ele almaktır.
Makalede Osmanlı’da tariklerin uygulanış şekilleri ve isimlendirilmelerinde öncesine
göre birtakım farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Meslekler ve mesleklerin kaynakları
başlığında ise makalede adı geçen kaynakların daha ziyade kıraat ilminin tahrirat
kısmına yönelik olduğu kanısına varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The article deals with “Tariq”s, “Meslek”s and their resources in the field of “Qiraah”
(Quranic Recitation) education in Ottoman era. Under the title, “Tariq”s it is touched
upon the meaning of “Tariq”, varieties of classifications of “Tariq”s and their condition
in Ottoman era. As for the title “Mesleks”, it includes the information about the respective
founders of the “Meslek”s and their resources. The purpose of writing the article is
revealing the ways of implementation of “Tariq”s in Ottoman “Qiraah” education and if
available to unveil the distinction points from the earlier application. The scope of section
“Mesleks” -unlike similar articles written in this field- is to handle the founders and the
main resources of these “Meslek”s in detail. It is concluded in the article that there were
differences in application ways and naming the “Tariq”s comparing to earlier times. As
for the section “Mesleks and their resources” it is inferred that the resources mentioned
in the article are more likely to be about the “Tahrirat” (registering of references) field of
the “Qiraah”. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | FSM Vakıf Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Osmanlı | en_US |
dc.subject | Kıraat | en_US |
dc.subject | Tarik | en_US |
dc.subject | Meslek | en_US |
dc.subject | Tahrirat | en_US |
dc.subject | Ottoman | en_US |
dc.subject | qiraah | en_US |
dc.subject | Tariq | en_US |
dc.subject | Meslek | en_US |
dc.subject | Tahrirat | en_US |
dc.title | Osmanlı Kıraat Eğitiminde Tarikler, Meslekler ve Mesleklerin Temel Eserleri | en_US |
dc.title.alternative | “Tariq”s, “Meslek”s and Their Resources in the Field of “Qiraah” (Quranic Recitation) Education in Ottoman Era | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |