Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGökdemir, Ahmet
dc.date.accessioned2019-06-28T08:50:31Z
dc.date.available2019-06-28T08:50:31Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.citationGÖKDEMİR, Ahmet. "Osmanlı Kıraat Eğitiminde Tarikler, Meslekler ve Mesleklerin Temel Eserleri." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 13 (2019): 91-123.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/fsmia/issue/46340/582365
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2858
dc.description.abstractMakalede Osmanlı kıraat eğitiminde tarikler, meslekler ve mesleklerin temel kaynakları işlenmektedir. Tarikler başlığında tarik kelimesinin ne anlama geldiği, tariklerin tasnif çeşitleri ile Osmanlı’daki durumlarına değinilmiştir. Meslekler başlığında ise mesleklerin kurucuları ile kaynaklarına yer verilmiştir. Makalenin yazılış amacı Osmanlı kıraat eğitimindeki tariklerin uygulanış şekilleri ile bu tariklerin Osmanlı’dan önceki uygulamalardan farklı olduğu noktaları ortaya koymaktır. Ayrıca daha önce aynı konuda yazılmış makalelerden farklı olarak mesleklerin kurucularıyla temel kaynaklarını ayrıntılı bir şekilde ele almaktır. Makalede Osmanlı’da tariklerin uygulanış şekilleri ve isimlendirilmelerinde öncesine göre birtakım farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Meslekler ve mesleklerin kaynakları başlığında ise makalede adı geçen kaynakların daha ziyade kıraat ilminin tahrirat kısmına yönelik olduğu kanısına varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe article deals with “Tariq”s, “Meslek”s and their resources in the field of “Qiraah” (Quranic Recitation) education in Ottoman era. Under the title, “Tariq”s it is touched upon the meaning of “Tariq”, varieties of classifications of “Tariq”s and their condition in Ottoman era. As for the title “Mesleks”, it includes the information about the respective founders of the “Meslek”s and their resources. The purpose of writing the article is revealing the ways of implementation of “Tariq”s in Ottoman “Qiraah” education and if available to unveil the distinction points from the earlier application. The scope of section “Mesleks” -unlike similar articles written in this field- is to handle the founders and the main resources of these “Meslek”s in detail. It is concluded in the article that there were differences in application ways and naming the “Tariq”s comparing to earlier times. As for the section “Mesleks and their resources” it is inferred that the resources mentioned in the article are more likely to be about the “Tahrirat” (registering of references) field of the “Qiraah”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOsmanlıen_US
dc.subjectKıraaten_US
dc.subjectTariken_US
dc.subjectMesleken_US
dc.subjectTahriraten_US
dc.subjectOttomanen_US
dc.subjectqiraahen_US
dc.subjectTariqen_US
dc.subjectMesleken_US
dc.subjectTahriraten_US
dc.titleOsmanlı Kıraat Eğitiminde Tarikler, Meslekler ve Mesleklerin Temel Eserlerien_US
dc.title.alternative“Tariq”s, “Meslek”s and Their Resources in the Field of “Qiraah” (Quranic Recitation) Education in Ottoman Eraen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster