• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mimarlık Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanlarının İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Makale Dosyası (1.503Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

12-2019

Yazar

Kıllıoğlu, Zahide Fatma
Numan, İbrahim
Kızıl, Fehmi

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KILLIOĞLU, Fatma Zahide & İbrahim NUMAN & Fehmi KIZIL. "Mimarlık Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanlarının İncelenmesi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 14 (2019): 259-296.

Özet

Bu çalışmada Mimarlık bölümlerindeki öğrencilerin çoklu zeka alanları ve çoklu zeka alanlarının cinsiyete göre nasıl farklılaştığını araştırmak amaçlanmıştır. Bu amaçla Branton Shearer’ın geliştirdiği Çoklu Zeka Alanları Gelişimsel Değerlendirme Ölçeği (MIDAS), veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 öğretim yılında Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık bölümlerinde sırasıyla Mimari Anlatım Dili, Mimari Anlatım Teknikleri ve Mimari Teknik Resim derslerini alan toplam 279 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin sekiz farklı zeka türünden en baskın olan ilk üç zeka alanının sırasıyla sosyal, içsel ve matematiksel zeka olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca mimarlık öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının cinsiyete göre de değişiklikler gösterdiği ortaya çıkmıştır.
 
This study aimed to investigate the multiple intelligence fields of architecture students and how the multiple intelligence areas differ according to gender. For this purpose, Multiple Intelligence Developmental Assessment Scale (MIDAS) developed by Branton Shearer was used as a data collection tool. The sampling of the study consists of 279 students who took Architectural Communication Skills, Architectural Expression Techniques and Professional Technical Drawing courses in Architecture departments of Fatih Sultan Mehmet Foundation University, Yıldız Technical University and Mimar Sinan Fine Arts University in 2017-2018 academic year. The results showed that the most dominant 3 intelligence areas out of 8 different intelligence types of the students are as follows: social, internal and mathematical intelligence. In addition, it has been revealed that the multiple intelligence fields of architecture students vary according to gender.
 

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/51096/667309
https://hdl.handle.net/11352/2984

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [523]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.