• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 Yaş Çocukların İzledikleri Çizgi Filmlerin Gerçeklik Durumlarının İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tez (7.385Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Parlakyıldız, Irmak

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

PARLAKYILDIZ, Irmak, 5-6 Yaş Çocukların İzledikleri Çizgi Filmlerin Gerçeklik Durumlarının İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2019.

Özet

Kitle iletişim araçlarının insanların zihinleri ve günlük yaşamları üzerindeki etkisi iletişim bilimciler tarafından ele alınmakta ve araştırmalara konu edilmektedir. Yaygınlığı ve ulaşılabilirliği nedeni ile televizyon, bu çalışmaların odağı halindedir. Özellikle, yaşları gereği kurgu ile gerçeğin tam ayrımına varamayan okul öncesi dönemdeki çocuklar açısından televizyonun etkileri geniş bir araştırma alanına karşılık gelmektedir. Okul öncesi dönemdeki çocuklar açısından sürekli olumsuz bir teknolojik ürün olarak algılanan televizyon ve televizyon programlarının çocuk üzerinde olumlu etkileri de bulunmaktadır. Televizyonun çocuklar üzerinde olumlu veya olumsuz etki yaratmasının temelinde anne-baba önemli rol oynamaktadır. Bu araştırmanın amacı 5-6 yaş çocuklarının izledikleri çizgi filmlere dair oluşturdukları gerçeklik algılarının incelemektir. Olgu bilimsel desende kurgulanan bu araştırma, rastgele seçilen 101 okul öncesi öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında 101 öğrencinin en çok izledikleri çizgi film ile ilgili bir resim çizmeleri istenmiş ve devamında bu resimler ile ilgili çocuklar ile görüşmeler yapılmıştır. Çalışmadan okul öncesi dönem çocuklarının gerçekle fantastik durumu ayırt etmekte zorlandıkları, gerçekliği algılamaya meyilli olduklarını, medyada TV’den akıllı telefon ve tablete yönelerek mecra değiştirdikleri, mekânın gerçekliğinin çocukların algılarına olumlu yansıdığı, gerçekçi yapımların hem kızlar hem erkekler tarafından izlendiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu bulgular doğrultusunda okul öncesi dönem çocukları için hazırlanacak yapımlarda fantastik unsurlar kullanılacaksa bunların gerçeklik temeline dayalı olarak sunulması, gerçekçi mekânlar kullanılması, mobil araçlar yerine daha güvenli olan televizyondan çizgi filmlerin izlenmesi önerilmektedir.
 
The effects of mass media communication on people’s mind and daily lives have been researched and investigated by communication researchers. Television due to its accessibility and prevalence is the focus of these studies. Because of their young ages, the effects of television on preschool children who cannot make a distinction between reality and fiction, is a widespread research field. More widely considered as to have negative impacts on preschool children, television also has positive impacts on these children. Parents have an important role in positive and negative impacts of on children. The present study investigates the effects of television on children in terms of children’s perceptions of cartoons. The aim of this study is to investigate the 5-6 years aged children’s perception of reality they construct based on cartoons they watch. Designed as phenomenological study, the present study is conducted with 101 randomly selected pre-school students. Initially, students are asked to draw a picture of the cartoon movie that they watch the most, then students are interviewed about the pictures. Results indicate that the reality perception of children is varied and television, partially though, distorts children’s perceptions of reality. Besides, children experience difficulties in separating fantasy and reality, are gradually inclined more to use smart phones and tablets in reaching media products, and both male and female children watch more realistic shows. It is recommended that realistic elements and locations should be used and TV is recommended for children to watch cartoons because of being a relatively safe zone.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/3027

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.