Çoklu Zeka Kuramının Mimarı Anlatım Dili Eğitiminde Kullanımına Yönelik Model Önerisi
Künye
KILLIOĞLU, Zahide Fatma, Çoklu Zeka Kuramının Mimarı Anlatım Dili Eğitiminde Kullanımına Yönelik Model Önerisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul 2020.Özet
Bu çalışma, Çoklu Zeka Kuramından faydalanılarak Mimari Anlatım Dili
eğitimindeki izdüşüm konusu için kavrama düzeyinde öğrenmeyi sağlayacak bir
eğitim modeli ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu amaçla, Fatih Sultan Mehmet Vakıf
Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Mimarlık bölümlerinde sırasıyla Mimari Anlatım Dili, Mimari Anlatım Teknikleri ve
Mimari Teknik Resim derslerini alan öğrenciler üzerinde saha çalışmaları yapılmıştır.
Saha çalışmaları sonucunda, sekiz farklı zeka türünden en baskın olan ilk üç zeka
alanının sırasıyla sosyal, içsel ve matematiksel zeka olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca
Çoklu Zeka alanlarının gelişimini etkileyen faktörler değerlendirilmiştir. Saha
çalışmalarından elde edilen bilgiler ve Mimari Anlatım Dili eğitimindeki öğrenmeyle
ilgili ortaya konan problemlerden faydalanılarak, izdüşüm konusu için Çoklu Zeka
Kuramına göre bir eğitim modeli ortaya konmuştur. This study aimed to reveal an educational model that provides an understanding
about projection concepts in Architectural Communication Skills using the multiple
intelligence theory. For this purpose, field surveys were conducted for the students
taking Architectural Communication Skills, Architectural Presentation Techniques
and Professional Technical Drawing courses in Fatih Sultan Mehmet Foundation
University, Y1ld1z Technical University and Mimar Sinan Fine Arts University,
respectively. The results showed that the most dominant 3 intelligence areas out of 8
different intelligence types of the students were as follows: social, internal and
mathematical intelligence. In addition, the factors that impacts the development of
multiple intelligence fields were evaluated. An educational model was revealed based
on the information obtained from the field studies as well as the problems encountered
during Architectural Communication Skills education