dc.contributor.advisor | Çelebi, Mustafa N. | |
dc.contributor.author | Eceviş, Fatma Betül | |
dc.date.accessioned | 2021-02-01T08:24:16Z | |
dc.date.available | 2021-02-01T08:24:16Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | ECEVİŞ, Fatma Betül, TSMK YY. 913 Numaralı Şeyh Hamdullah Mushaf-ı Şerîfi’nin Tezhip Sanatı Açısından İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2020. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3270 | |
dc.description.abstract | Osmanlı padişahlarının sanata ve kitaba verdiği değer neticesinde, birçok
kıymetli eser meydana gelmiştir. Kitap sanatları arasında önemli bir konumu hâiz olan
tezhip sanatı ile ilgili en güzel örnekler şüphesiz Mushaf-ı Şerîf tezyînatlarında ortaya
çıkmıştır. Bu eserlerden biri de Hattat Şeyh Hamdullah tarafından istinsah olunan
TSMK YY. 913 numaralı Kur'ân-ı Kerîm'dir. Boyutunun küçüklüğüne, yazının
zarafetine uygun olarak, son derece ince ve ayrıntılı bir desen tasarımı yapılmış ve
hassas bir işçilikle tezyîn edilmiş eser, aradan geçen altı asra yakın zamana rağmen,
günümüz sanatçılarına ışık tutacak bir niteliğe sahiptir. | en_US |
dc.description.abstract | As a result of the value that the Ottoman sultans gave to art and book, many
valuable works were created. The most beautiful examples of illuminated manuscript,
which occupies an important position among the book arts, undoubtedly appeared in
Mushaf-i Sherif’s ornaments. One of these works is a Holy Quran numbered TSMK
YY. 913, which was copied by calligrapher Sheikh Hamdullah. In accordance with the
small size of the work and the elegance of the writing, an extremely fine and detailed
pattern design has been made and ornamented delicately, despite of the fact that it has
been almost six century, the work still lights the way of today’s artists. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Şeyh Hamdullah | en_US |
dc.subject | Tezhip Sanatı | en_US |
dc.subject | II. Bayezid Dönemi | en_US |
dc.subject | Kur'ân-ı Kerîm Tezyînatı | en_US |
dc.subject | Zahriye Sayfası | en_US |
dc.subject | Serlevha | en_US |
dc.subject | Sheikh Hamdullah | en_US |
dc.subject | Illuminated Manuscript | en_US |
dc.subject | Period of Bayezid II | en_US |
dc.subject | Quran Ornament | en_US |
dc.subject | Zahriye Page | en_US |
dc.title | TSMK YY. 913 Numaralı Şeyh Hamdullah Mushaf-ı Şerîfi’nin Tezhip Sanatı Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Eceviş, Fatma Betül | |